اصلاح قوانین، پیش‌نیاز استقرار حساب‌های بانکی کارخانه‌ها در سمنان است

سمنان - ایرنا - رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان گفت: رفع برخی محدودیت‌های نظام بانکی و اصلاح قوانین موثر در بازگرداندن حساب‌های بانکی واحدهای تولیدی به محل استقرار است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرج‌الله معماری روز سه‌شنبه در نشست با اصحاب رسانه در سالن همایش اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان افزود: گردش مالی برخی واحدهای بزرگ بیش از سقف مجاز عملیات بانکی در استان‌ و شهرستان‌هاست و آنان ناگزیر حساب‌های بانکی خود را به تهران منتقل می‌کنند که اصلاح برخی قوانین گره‌گشا در تحقق این پیشنهاد است.

وی ادامه داد: استقرار و فعالیت واحدهای صنعتی در سمنان منوط به گرفتن مجوزهای محیط‌زیست است و نمی‌توان صنایع را عامل آلودگی و برخی بیماری‌ها در این استان دانست.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان با اشاره به وعده‌های دولت چهاردهم و فراز و نشیب‌های زیاد بخش خصوصی بیان کرد: انتظار می‌رود دولت با کابینه قوی، منسجم و هماهنگ برای رفع مشکلات تلاش کند.

به گزارش ایرنا، سمنان با داشتن ۲۵ شهرک و ناحیه صنعتی و ۲ منطقه ویژه اقتصادی و فعالیت بیش از ۲ هزار و ۱۰۱ واحد دارای پروانه بهره‌برداری داخل و خارج از شهرک‌ها و نواحی صنعتی به عنوان قطب صنعتی شرق کشور محسوب می‌شود.

معماری با اشاره به بیست و یکم مرداد روز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی، اظهار کرد: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یک تشکل محسوب می‌شود که در راستای رونق تولید گام برمی‌دارد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان تصریح کرد: قطعی برق در بخش خانگی و صنعت خسارت‌بار است و پایداری شبکه توزیع برق باید با مدیریت قوی و توسعه ظرفیت تولید برق در یک برنامه‌ریزی دقیق، منسجم و عملیاتی پیگیری شود.

اصلاح قوانین پیش‌نیاز استقرار حساب‌های بانکی کارخانه‌ها در سمنان است

همگرایی واحدهای خیریه موثر در توزیع هدفمند پرداختی واحدهای تولیدی در قبال مسوولیت اجتماعی

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان نیز گفت: صنایع این استان در راستای عمل به مسوولیت‌های اجتماعی خود در بخش‌های مختلف کمک می‌کنند، اما برای کمک و هزینه‌کرد هدفمند باید بین موسسه‌های خیریه و مراکز حمایتی همگرایی، هماهنگی و هم‌افزایی تقویت شود.

علی‌اصغر جمعه‌ای افزود: خبرنگاران چشم بینای جامعه و پل ارتباطی بین مردم و مسوولان هستند و انتظار می‌رود در انجام رسالت خود در زمینه مطالبه‌گری و امر به معروف و نهی از منکر ثابت‌قدم باشند.

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان از خبرنگاران به عنوان امانت‌داران اجتماعی یاد کرد و گفت: خبرنگاران در زمینه ترویج فرهنگ‌های پسندیده، پرهیز از تجمل‌گرایی و فسادستیزی وظیفه دارند و کوتاهی در انجام وظایف و مطالبه‌گری پسندیده نیست.

هفدهم مرداد سالروز شهادت «محمود صارمی» مسوول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در مزار شریف افغانستان است که سال ۱۳۷۷ همراه با دیپلمات‌های سفارت جمهوری اسلامی ایران شهید شد و این روز در تقویم رسمی کشور «روز خبرنگار» نامگذاری شده است.

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) سال ۱۳۱۳ خورشیدی با تاسیس «آژانس خبری پارس» بنا گذارده شد و طی نزدیک به ۹ دهه فعالیت، افزون بر جریان‌سازی خبری یکی از منابع مهم خبری دیگر رسانه‌های داخلی و خارجی بود و فعالیت خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز سمنان نیز به اواسط دهه ۵۰ بازمی‌گردد.

سمنان که به دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است و با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

بر پایه برآورد مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۰، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع ۷۵۷ هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت دارد که از این شمار، بیش از ۲۰۰ هزار نفر ساکن مرکز استان هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha