۸۵۲ کیلوگرم مرغ فاسد در یکی از سردخانه های شهر درگهان کشف شد
عکس تزئینی است

قشم - ایرنا - رییس اداره دامپزشکی شهرستان قشم از کشف ۸۵۲ کیلوگرم مرغ و آلایش خوراکی مرغ فاسد شده در یکی از سردخانه های مخفی شهر درگهان این جزیره خبر داد و گفت: این مقدار مرغ قطعه بندی شده به دلیل انقضای تاریخ مصرف و انجماد غیر بهداشتی، غیر قابل مصرف تشخیص داده و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

محمد صدیق ارم روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار، اظهار کرد: این مقدار گوشت مرغ فاسد در بازدیدهای سر زده و ادواری بازرسان بهداشتی دامپزشکی از مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی و مواد پروتینی کشف شد.

وی ادامه داد: این گوشت های فاسد پس از خروج از سردخانه به دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم معدوم سازی شد.

رییس اداره دامپزشکی شهرستان قشم توضیح داد: برای متخلفان دست اندرکار این اقدام غیربهداشتی پرونده ای نیز در حال تنظیم و ارسال به مراجع قضایی است.

ارم به عرضه کنندگان گوشت و فرآورده های خام دامی در این جزیره در باره رعایت نکردن ضوابط و مقررات بهداشتی هشدار داد و گفت: در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی که سلامت قشموندان و مصرف کنندگان را تهدید کند، متخلفان به دستگاه قضایی معرفی می شوند.

وی از قشموندان خواست تا ضمن خرید مرغ و آلایش های خوراکی مرغ همچون جگر، سنگدان و دل به صورت بسته بندی، به مشخصات درج شده بر روی بسته بندی آنها که شامل تاریخ تولید، پایان مصرف، کد پروانه بهره برداری محصول و همچنین شرایط نگهداری آن توجه ویژه داشته باشند.

به گزارش ایرنا، درگهان شهری تجاری و بندری و دارای بازارهای متعدد است. این شهر از توابع بخش مرکزی شهرستان قشم و در فاصله ۲۰ کیلومتری از مرکز این شهرستان قرار دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha