مجوز تیمداری شهرداری گنبدکاووس در لیگ برتر والیبال صادر شد

گنبدکاووس- ایرنا- رئیس اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس از صدور مجوز وزارت ورزش و جوانان برای تیمداری شهرداری‌ گنبدکاووس در رشته والیبال خبر داد و گفت: به‌زودی این مجوز ابلاغ می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد عجم روز سه‌شنبه در نشست خبری با بیان اینکه برابر قوانین حمایت مالی از ورزشی حرفه‌ای مانند فوتبال توسط شهرداری‌ها ممنوع است، اضافه کرد: مطابق استعلام انجام شده از وزارت ورزش و جوانان لیگ بسکتبال و والیبال حرفه‌ای نیستند.

عجم بیان کرد: حیف است که گنبدکاووس به‌عنوان پایتخت والیبال کشور تیمی در لیگ برتر نداشته باشد.

رئیس اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس همچنین از موافقت واگذاری مجموعه سوارکاری گنبدکاووس و مدیریت آن به این شهرستان با موافقت وزیر ورزش خبر داد و گفت: فرایند اداری اخذ مجوزها در حال انجام است.

عجم افزود: مجموعه سوارکاری گنبدکاووس می‌تواند به بهترین فضای برای گردشگری و آموزش سوارکاری کشور تبدیل شود.

وی به کمبود فضاهای ورزشی در گنبدکاووس هم اشاره کرد و گفت‌: این شهرستان از حیث سرانه ورزشی در رده آخر ۱۴ شهرستان استان قرار دارد.

مجوز تیمداری شهرداری گنبدکاووس در لیگ برتر والیبال صادر شد

عجم، نقطه ضعف ورزش گنبدکاووس را کمبود فضاهای ورزشی دانست و افزود: استعدادهای ورزش این شهرستان در رشته‌های گوناگون بسیار بالاست و همه مدیران استانی و کشوری باید کمک کنند تا این کمبودها جبران شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس همچنین گفت: این شهرستان ۱۱ هزار ورزشکار سازماندهی شده دارد که در ۳۷ رشته ورزشی فعالیت دارند.

عجم افزود: گنبدکاووس هشت تیم در لیگ برتر رشته‌های گوناگون دارد و در سال گذشته ۳۹ ورزشکار این شهرستان موفق به کسب مدال کشوری، آسیایی و بین المللی شدند.

وی اضافه کرد: سال قبل ۶۰ ورزشکار گنبدی در رشته‌های مختلف به اردوهای تیم ملی دعوت شدند که ۳۵ نفر آنها عضو ثابت هستند.

عجم از واگذاری ۷۰ درصد فضاهای ورزشی گنبدکاووس با کف قیمت کارشناسی به هیات های ورزشی خبر داد و گفت: هدف از این اقدام استفاده بهینه آحاد مردم این شهرستان از فضاهای ورزشی است.

رئیس اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس به برخی اقدامات انجام شده در حوزه جوانان هم اشاره کرد و گفت: ۲۴ سمن و تشکل مردمی در حوزه جوانان این شهرستان فعال است و توسط ستاد ساماندهی امور جوانان هم برنامه‌های خوبی در مناسبت های ملی و مذهبی اجرا کرده و در دستور کار دارد.

شهرستان گنبدکاووس افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha