ورودی شهر قصرشیرین برای تردد خودروهای زائران باز شد 

قصرشیرین - ایرنا - استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه پیش از این ورود خودروهای زائران به شهر قصرشیرین از سمت سرپل ذهاب ممنوع اعلام شده بود، گفت: این محدودیت رفع و ورودی شهر برای تردد خودروهای زائران باز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا از روابط عمومی استانداری کرمانشاه، محمدطیب صحرایی روز سه‌شنبه افزود: شهرهای تابعه این استان که در مسیر تردد زائران قرار دارد، آمادگی ورود و خروج را داشته باشند.

وی اظهار کرد: آمد و رفت زائران در شهرهای استان کرمانشاه آورده و نگاه معنوی خوبی همراه دارد و فرصتی برای بازدید، تجارت و گردشگری و رونق انواع کسب و کارهاست.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: همزمان با نیروهای فراجا در قصرشیرین که مقدمه‌های ورود زائران را به شهر فراهم می‌کنند، فرمانداری و شهرداری نیز مدیریت ترافیک خودروهای زائران در سطح شهر را بر عهده دارند.

به گزارش ایرنا، پیش از این در جلسات ستاد اربعین استان کرمانشاه و شهرستان قصرشیرین به منظور تسهیل در رفت و آمد زائران و جلوگیری از ایجاد ترافیک، محدودیت‌هایی برای ورود خودروهای زوار به داخل شهر قصر شیرین ایجاد شده بود که مورد انتقاد و گلایه شهروندان و برخی اصناف این شهر قرار گرفت و از مسوولان خواستند این محدودیت‌ها را بردارند.

امسال هم به روال سال‌های گذشته، تردد زائران اربعین از مرز خسروی در حال انجام است و پیش‌بینی مسوولان عزیمت ۲ میلیون نفر زائر از این مرز است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه قرار دارد و با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و افزون بر ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.

مرز خسروی در گذشته جزئی از راه ابریشم بود که خسروی - منذریه مسیر اصلی به سمت جاده بغداد، پایتخت کشور عراق و سپس بندر حلب در سوریه و ساحل دریای مدیترانه به شمار می‌رفت.

خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانون مهم تردد مسافر و زائر ایرانی و عراقی است.

قصرشیرین ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با ۳۲۲ اتاق و یک‌هزار و ۲۰۰ تخت دارد و زائرانی که مرز خسروی را برای ورود به عراق انتخاب می‌کنند، پس از عبور از شهرهای دیالی و بغداد به کاظمین سپس کربلا و نجف می‌رسند؛ همچنین پیش از زیارت امام حسین(ع) به محضر امامان کاظمین و سامرا مشرف می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha