حمایت مادی و معنوی از جامعه پزشکی تنها راه عدم مهاجرت آنها است

تهران - ایرنا - وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تنها راه عدم مهاجرت جامعه پزشکی را حمایت مادی و معنوی از آنها عنوان کرد و گفت: ارتقاء ساختار و تامین منابع پایدار در نظام سلامت را هدفگذاری کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، محمدرضا ظفرقندی روز سه شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ درباره مهترین اولویت‌های برنامه خود برای این وزارتخانه گفت: ایجاد ساختار منسجم شبکه بهداشت و نظام ارجاع همراه با بهره بردن از متخصصان و نخبگان از مهمترین برنامه‌ها خواهد بود.

وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: جذب و حمایت از جامعه درمان از جمله پزشکان و پرستاران دیگر اولویت ما در این وزارتخانه است تا این قشر با انگیزه بیشتری به کار خود ادامه دهند.

ظفرقندی تصریح کرد: به دنبال این هستیم که با ایجاد تعرفه واقعی در هزینه‌های تمام شده، حمایت جدی را از بخش درمان و دارو انجام دهیم و کمبود دارو را رفع کنیم.

وی یادآور شد: ارتقاء ساختار و تامین منابع پایدار در نظام سلامت از دیگر دغدغه‌ها و اهدافی است که برای آن برنامه داریم. همچنین حفظ نیروی انسانی و حمایت بهداشتی و درمانی از مناطق محروم از اهداف ما در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواهد بود.

ظفرقندی درباره برنامه خود برای عدم مهاجرت متخصصان حوزه‌های مختلف پزشکی تصریح کرد: تنها راه سیاست‌های تشویقی و حمایت‌های مادی و معنوی همراه با تکریم و احترام از آنها است.

وی گفت: با توجه به سوابق طولانی که در حوزه بهداشت و درمان دارم به نظر می‌رسد توانایی اجرای این وعده را خواهیم داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha