۲۷ مرداد ۱۴۰۳، ۸:۱۰
کد خبرنگار: 2645
کد خبر: 85567380
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح‌های دارای پیوست زیست محیطی در مازندران مشکلی برای اجرا ندارد

نوشهر - ایرنا- استاندار مازندران گفت : هر طرحی در این استان پیوست زیست محیطی داشته باشد مشکلی برای اجرا ندارد و اداره کل محیط زیست استان همکاری لازم را با فعالان اقتصادی انجام می دهد.

به گزارش ایرنا، یوسف نوری روز شنبه در ادامه سفر به غرب مازندران در حاشیه بازدید از نوار ساحلی شهر چالوس در گفت و گو با خبرنگاران افزود : به عنوان مثال به تازگی در شهرستان گلوگاه یکی از طرح های بازدید شده مشکل محیط زیست داشت که همانجا تلفنی با مسوول مربوط موضوع مطرح و برطرف شد و قول دادند همکاری کنند البته در این ارتباط مهم این است که ما اینگونه طرح ها را چگونه بنویسم و ارایه کنیم.

وی اظهار کرد: اگر ما بتوانیم طرح های دوستدار محیط زیست ارایه کنیم هیج وقت مانع نیستند که برای نمونه از یک مجموعه ۸۰ هکتار ۲ روز قبل بازدید داشتم که در این طرح بدون این که درختی را از بین ببرند آمدند طرح گردشگری را اجرا کردند و خیلی با آنها همکاری شده است.

وی تصریح کرد : امروز در دنیا اینطور عمل می شود که یک سری پیشران ها را انتخاب می کنند و پیشران ها یک زمانی، جاده است که یک جاده بزرگی را احداث می کنند و یا سد است که در واقع یک سد بزرگ ایجاد می شود، در حالی که در استان برای مهار آب سد زده شد که تا امروز ۱۰ درصد آب های رو زمینی و سطحی مهار نشده است اگر بزرگتر کار می کردیم الان مهار آب بیشتری داشتیم.

استاندار مازندران به طرح آبرسانی مرزن آباد اشاره کرد و گفت : طرح آبرسانی مرزن آباد به چالوس که توقفی در آن ایجاد شده بود پیگیری و به زودی برطرف می شود.

طرح‌های دارای پیوست زیست محیطی در مازندران مشکلی برای اجرا ندارد

نوری یادآور شد : طرح های خوبی در شهرستان چالوس در حال اجراست که باز گردن گره ترافیکی آن با انجام اقدامات خوب در کمربندی شهر بوده که در حال اجراست و مراحل اولیه انجام شده و بخشی را هم در ساحل کارهای خوبی انجام دادند و پیشنهادات در این ارتباط نیز مطرح شده تا با هماهنگی عوامل مربوط انجام شود.

به گفته وی یکی از بحث بازدید امروز بحث بلند مرتبه سازی را مطرح کردند که پیشنهاداتی مطرح شده تا مجوز لازم داده شود.

استاندار مازندران بیان کرد : همچنین پیشنهاد دادند تا پلی بین این شهرستان و شهر نوشهر بر روی منتهی الیه رودخانه چالوس احداث شود که معتقدم کار خوبی است که می شود سواحل را ساماندهی کنیم و ما هم حمایت های فنی و اعتباری از آنان خواهیم داشت.

نوری اظهارکرد : کمربندی سمت جنوبی به سمت شرق چالوس هم کارهایش انجام شده و یک بخشی نیز باید تکمیل بشود و کمربندی غرب به سمت رامسر امسال در قانون بودجه تصویب شده که بانکها بتوانند سرمایه گذاری مربوط را داشته باشند تا به نتیجه برسیم. این طرح ها مجموعه بزرگی هستند که می توانند برای استان عایدات بیشتری داشته باشند.

شهرستان ۱۵۰ هزار نفری چالوس در غرب مازندران واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha