کاروان پیشکسوتان دفاع مقدس مسیر مهران تا کربلا را پیاده روی می کنند

ایلام - ایرنا - آیین بدرقه جمعی از پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس عازم پیاده روی اربعین از مرز مهران تا کربلا با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام برگزار شد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام "اله نور کریمی تبار" شامگاه سه شنبه در این آیین اظهار کرد: رزمندگان دوران دفاع مقدس در باز کردن راه کربلا همراه شهدا بودند و امروز جمع منسجمی از این رزمندگان از مرز مهران عازم کربلا هستند.

وی با بیان اینکه لبیک یا حسین (ع) در واقع لبیک گویی به ندای "آیا کسی هست مرا یاری کند" سیدالشهدا(ع) در روز عاشورای حسینی است، افزود: لبیک گوی حسین (ع) آماده شهادت و ملاقات با خداست و جان خود را در راه اهل بیت(ع) فدا می کند ، چرا که معرفت او آنقدر تعالی یافته که این آمادگی را در خود ایجاد می کند.

امام جمعه ایلام یادآور شد: حضور در پیاده روی اربعین حسینی در واقع میثاقی است که زوار با امام حسین (ع) می بندند که در راه آن حضرت قرار گیرند و ارتباط و توسل خود را با ائمه اطهار(ع) افزایش دهند.

وی با اشاره به اینکه جضور جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس استان یه صورت منسجم در راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی بسیار ارزشمند است، افزود: این سنت حسنه در استان ایلام در طول سالیان گذشته بین نیاکان ما رواج داشته و به صورت کاروانی از مهران تا کربلا به عشق و زیارت مرقد مطهر امام حسین(ع) پیاده روی می کردند.

کاروان پیشکسوتان دفاع مقدس مسیر مهران تا کربلا را پیاده روی می کنند

حجت الاسلام کریمی تبار یادآور شد: این حرکت ارزشمند در سطح استان باید به عنوان سنت حسنه استمرار داشته باشد و از این راهی که شروع شده است، ادامه یابد.

وی گفت: زائران اربعین و جمع امروز پیشکسوتان دفاع مقدس به عنوان سفیر نظام و جمهوری اسلامی و استان در این مسیر حرکت و معرف جامعه هستند، باید نماز جماعت اول وقت اولویت و ارتباط قلبی با امام حسین(ع) در این مسیر برقرار شود.

امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه ذکر ائمه اطهار (ع) در طول مسیر این پیاده روی فراموش نشود، خاطرنشان کرد: زیارت باید با معرفت باشد، چرا که این مسیر، شفابخش و هر قدمی که در این مسیر برداشته می شود، یک درجه مقام انسان افزایش پیدا می کند.

کاروان پیشکسوتان دفاع مقدس مسیر مهران تا کربلا را پیاده روی می کنند

به گزارش ایرنا، پیاده روی پیشکوستان رزمنده دوران هشت سال دفاع مقدس استان ایلام به پیشنهاد امام جمعه ایلام در راستای ترویج این حرکت حسنه همزمان با اربعین حسینی برگزار و اولین گروه این پیشکسوتان عازم سفر عاشقی از مهران تا کربلا شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha