۱۳۰ دستگاه دوربین در جاده های همدان تخلفات رانندگی را ثبت می کنند

همدان- ایرنا - جانشین رییس پلیس راه استان همدان گفت: ۱۳۰ دستگاه دوربین ثبت تخلف در جاده های برون شهری این استان فعال است و تخلفات رانندگی را ثبت می کند.

سرهنگ ارسلان سرمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پیشتر ۹۰ دستگاه دوربین ثبت تخلف در جاده های این استان فعال بود که با پیگیری های صورت گرفته به ۱۳۰ دستگاه افزایش یافت.

وی اضافه کرد: نصب ۲۰ دستگاه دوربین ثبت تخلف نیز در دست اجرا است که امید می رود با بهره برداری از این دوربین ها شاهد کاهش تخلف سرعت غیرمجاز و سوانح ناشی از آن باشیم.

جانشین رییس پلیس راه استان همدان بیان کرد: بیشترین میزان تخلف سرعت ثبت شده توسط دوربین ها مربوط به آزاد راه ساوه - همدان بعد از پل قهاوند است چرا که با نزدیک شدن به ۳۰ کیلومتری شهر همدان رانندگان برای رسیدن به مقصد عجله می کنند.

سرهنگ سرمدی افزود: سپس جاده ملایر به همدان و سنندج به همدان در محدوده صالح آباد بیشترین میزان تخلف سرعت ثبت شده که در افزایش سوانح هم موثر بوده است.

وی شناسایی و رفع نقاط حادثه خیز را یکی از اولویت های محوری پلیس راه دانست و گفت: در این راستا تیمی متشکل از کارشناسان فنی فعالیت می کنند که چهارماهه ابتدای امسال ۱۲ مسیر حادثه خیز ایمن شد.

جانشین رییس پلیس راه استان همدان افزود: ۵۰ رشته سرعت گیر در راه ها و تقاطع روستایی نصب و راه اندازی شد تا مانع از بروز سوانح احتمالی ناشی از سرعت شود.

سرهنگ سرمدی گفت: بررسی های صورت گرفته بیانگر این است که بیشترین میزان تردد جاده ای در مسیرهای سه راهی بهار به سمت همدان، کوریجان- همدان و شهر همدان - جوکار است و اوج ترافیک در این مسیرها بعد از ظهر از ساعت ۱۸ است.

۸۳ نفر در سوانح جاده ای این استان در چهارماهه ابتدای سال جاری جان باختند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۶ نفر معادل ۲۴ درصد کاهش داشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha