رییس پلیس راه : فعالیت موکب ها سوانح فوتی همدان را کاهش داد

همدان- ایرنا- رییس پلیس راه استان همدان گفت: فعالیت موکب ها و توقف خودروها برای دریافت خدمات یکی از مهمترین عوامل موثر در کاهش متوفیان سوانح جاده ای استان در طرح اربعین امسال است.

سرهنگ علی فکری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طرح اربعین حسینی پلیس از ۱۶ مردادماه با به کارگیری همه نیروها آغاز شد تا بتوان مسیری امن را برای زائران اباعبدالله الحسین(ع) فراهم کرد.

وی اضافه کرد: علاوه بر تیم های پلیس راه همدان، ۶۰ نیروی کمکی از تهران و ۱۰ خودرو برای کنترل نامحسوس از ادارات استانی به استعداد نیروها و امکانات خودرویی پلیس راه افزوده شد.

رییس پلیس راه استان همدان افزود: میزان سوانح فوتی از ابتدای طرح اربعین حسینی تا پایان روز گذشته پنج درصد نسبت به اربعین سال گذشته کاهش داشته اما سوانح جرحی ۶ درصد رشد داشته است.

سرهنگ فکری تاکید کرد: یکی از مهمترین عوامل بروز سوانح جاده ای در همدان بی توجهی به جلو و ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از خستگی و خواب آلودگی است که فعال شدن موکب ها موجب توقف و اتراق رانندگان در این محل برای استراحت و دریافت خدمات شد.

وی بیان کرد: یک راننده پس از هر ۲ ساعت رانندگی باید دست کم یک ربع توقف کرده و با پیاده شدن از خودرو ضمن استراحت، یکسری حرکات کششی انجام دهد که با فعال شدن موکب ها و ایستگاه های صلواتی انگیزه برای توقف برای رانندگان و پرهیز از رانندگی مستمر و طولانی مدت فراهم شد.

رییس پلیس راه استان همدان اظهار کرد: داده های آماری گویای این است که ۱۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تردد از ابتدای طرح اربعین تا پایان روز گذشته از مسیرهای این استان صورت گرفته که نسبت به زمان مشابه سال گذشته سه درصد افزایش داشته است.

سرهنگ فکری افزود: در حال حاضر شاهد موج بازگشت زائران اربعین حسینی و ترافیک پرحجم در جاده های برون شهری این استان هستیم.

وی افزود: ترافیک در گردنه اسدآباد، سه راهی بهار، سه راهی فرهنگیان و جورقان پرحجم است با این وجود گره ترافیکی و قفل شدن مسیر رخ نداده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha