۲۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۱۰
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85567629
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ذخیره‌سازی خون در شهرهای ایلام و مسیرهای تردد زوار اربعین

ایلام - ایرنا - مدیرکل انتقال خون ایلام گفت: خون و فراورده‌های خونی در بانک خون شهرهای مهران، دهلران، ایوان و چرداول که در مسیر تردد زائران قرار دارند، برای ایام اربعین ذخیره سازی شده است.

دکتر "لیلی عاصم‌آبادی" روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: میزان خون ذخیره شده در بانک خون بیمارستان شهدای دهلران و امام حسین(ع) مهران باتوجه به حجم زیاد تردد زائران در این ۲ شهرستان بیشتر از دیگر نقاط استان ذخیرسازی شده است.

وی افزود: یخچال ویژه دپوی خون برای گروه‌های منفی نیز در پایانه مرزی شهید سلیمانی مستقر شده و همچنین یک دستگاه خودروی" ون" سیار حامل گروه‌های خونی منفی در داخل شهر مهران استقرار دارد.

عاصم‌آبادی اضافه کرد: در صورت ایجاد گره‌های ترافیکی در مسیرهای منتهی به مهران یک بالگرد مجهز به دستگاه "اکتیوکُلباس" برای ارسال سریع خون و فرآورده‌های خونی هماهنگ شده است.

وی یادآور شد: پویش فرهنگ حسینی نذر عاشقان از ابتدای محرم تا پایان صفر در حال برگزاری است و متقاضیان برای تسهیل در اهدای خون، به سامانه اینترنتی NOBATDEHI.IBTO.IR مراجعه و نوبت اهدای خون خود را ثبت کنند.

مدیرکل انتقال خون استان ایلام باتوجه به حضور انبوه زائران در استان و احتمال بروز حوادث و سوانح مختلف، از عموم مردم با گروه‌های خونی مختلف خواست نسبت به اهدای خون خود اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، مرز مهران به واسطه نزدیکی مسافت و امنیت طول مسیر در داخل خاک عراق، به عنوان اولین و اصلی‌ترین گذرگاه زمینی زائران است.

مرز مهران مهم‌ترین کانون تردد زوار اربعین حسینی و عتبات عالیات در طول سال است.

اربعین سال گذشته بیش از سه میلیون و ۶۰۰ هزار زائر از مرز مهران تردد کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha