بیماری‌های زمینه‌ای و کهولت سن، دلیل مصدومیت زائران اربعین

تهران- ایرنا- رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با بیان اینکه بیشتر زائران در مسیر پیاده روی اربعین از سلامت برخوردارند، گفت: درصد کمی از زائران که مسن بوده و یا بیماری زمینه‌ای دارند، در این سفر معنوی دچار مصدومیت شدند.

بابک محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اعلام این که ۷۷۳ نفر در بازه زمانی ۱۵ تا ۲۲ مرداد ماه از خدمات امدادی هلال‌ احمر بهرمند شدند، گفت: در این مدت ۲۷ نفر از این مراجعه کنندگان دچار مصدومیت شدند که ۷ نفر از کشور عراق به قرارگاه های مرزی هلال احمر ایران تحویل داده شدند و پس از انجام اقدامات پیش بیمارستانی به مراکز درمانی انتقال یافتند.

وی افزود: در این بین ۹ نفر در سوانح ترافیکی مصدوم شدند که سه نفر از آنان با استفاده از تجهیزات نجات، از خودرو حادثه دیده بیرون آورده شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه در این مدت ۹ مورد عملیات امداد و نجات ترافیکی توسط نیروهای هلال احمر به ثبت رسید، اظهار داشت: ۷۱ نفر از زائران اربعین حسینی مصدوم در این حوادث به صورت سرپایی درمان شدند.

محمودی ادامه داد: در این مدت ۹ نفر از زائران اسکان اضطراری داده شدند و ۵۴۸ نفر مراجعه کننده به قرارگاه های مرزی از خدمات سلامت محور نیروهای هلال احمر از جمله تست فشار خون و قند خون بهرمند شدند.

زائران در ساعات اوج گرما پیاده‌روی نکنند

محمودی با اشاره به اینکه بیشتر زائران بین ۳۰ تا ۴۵ سال سن دارند و نگرانی بابت سلامت آنها وجود ندارد، گفت: بیشتر نگرانی برای افراد با سن بالا و کودکان است.

وی اظهار داشت: زائران مسن و یا دارای بیماری زمینه‌ای حتماً پیش از حرکت به سوی مرزها با پزشک متخصص مشورت کنند و به هیچ عنوان در ساعات اوج گرما یعنی بین ساعت ۹ تا ۱۴ پیاده روی نکنند و توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: دمای منطقه در ساعات اوج گرما به حدود ۵۰ درجه سانتیگراد می‌رسد؛ از این رو همه افراد بخصوص سالمندان باید به شدت مراقب سلامت خود باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha