بخشدار مرکزی: فاضلاب شهر پردیس آب قناتها را آلوده کرده است

پردیس- ایرنا- بخشدار مرکزی پردیس گفت: فاضلاب ساختمان های فازهای شهر پردیس ، آب قناتهای روستای باغکمش را آلوده کرده است.

به گزارش ایرنا، بابک رهنما روزچهارشنبه به خبرنگاران گفت: سال گذشته اعتباری در حدود ۲ میلیارد تومان صرف هزینه بهسازی قنات روستای باغکمش با دبی آب سه برابرشد و با آزمایشهای انجام شده مشخص شد که آب به دلیل ورود فاضلاب آلودگی میکروبی دارد.

وی ادامه داد: فاضلاب از وسط روستا می گذرد و اراضی کشاورزی آلوده می شوند و از سوی دیگر با وجود بارانداز زباله در نزدیکی روستا، مشکل جاری شدن شیرابه زباله با بوی بد و آلودگی زیست محیطی داریم.

بخشدار مرکزی: فاضلاب شهر پردیس آب قناتها را آلوده کرده است

بخشدارمرکزی پردیس افزود: روستای باغکمش در معرض آلودگی فاضلاب شهر پردیس قرار دارد و این مشکلات با بارگذاری جمعیت در فازهای جدید چند برابر می شود.

بخشدار مرکزی: فاضلاب شهر پردیس آب قناتها را آلوده کرده است

بارگذاری جمعیتی در فاز ۱۲ به روستای واصفجان آسیب می زند

رهنما توضیح داد: درحال حاضر در روستاهای بخش مرکزی مشکل آب و برق و گازداریم و بارگذاری جمعیتی در فاز۱۲ پردیس که در کنار روستای قدیمی وبا قدمت بالای واصفجان در حال ساخت است قطعا مشکلات زیادی را به ساکنان این روستا برای انشعابات و فاضلاب تحمیل می کند.

وی افزود: شرکت عمران برای دسترسی جاده ای اقداماتی انجام داده اما ساخت فاز ۱۲ به روستای واصفجان و هیزم دره آسیب می زند و مشکلات زیادی را برای روستائیان ایجاد می کند.

بخشدارمرکزی پردیس از الحاق یک روستای جدید به بخش مرکزی خبرداد و اظهارداشت: روستای گلدره به تازگی بخش مرکزی پردیس الحاق شده است ودرحال حاضر روستاهای اصطلک، باغکمش، واصفجان و کرشت در حوزه بخش مرکزی پردیس قرار دارند.

رهنما ضمن تقدیراز زحمات دهیاران و شوراهای اسلامی روستا، توضیح داد: روستای باغکمش بزرگترین روستای بخش مرکزی است و اولین روستا درشرق استان تهران که پایش تصویری با فیبرنوری در سطح روستا اجرا شده و سال گذشته با اعتباری در حدود ۳ میلیارد تومان معابر آسفالت و یک میلیارد تومان اعتبارازمحل اعتبارات دولتی برای ساختمان دهیاری صرف شد.

وی با اشاره به راهکار رفع مشکل آب شرب سالم روستای باغکمش خاطر نشان کرد: در کمیسیون امور زیربنایی استان وشهرستان مصوب شد که آب روستای باغکمش به آب فاز ۸ مسکن مهر پردیس متصل شود تا روستائیان آب شرب سالم داشته باشند، اعتبارخوبی برای پروژه مصوب شده و از ابتدای پاییز کار شروع خواهد شد.

این مقام مسئول ضمن تقدیر از تلاش ها در حوزه امور فرهنگی، اجتماعی و بانوان و روابط عمومی بخشداری مرکزی گفت: برگزاری ۳۵۰ عنوان برنامه فرهنگی در طی سال گذشته بخشی از اقدامات انجام شده است و امسال هم از ابتدای سال برنامه های خوبی در سطح روستا با همکاری مجموعه های مردم نهاد، بسیج، بهداشت و درمان اجرا شده است.

طرح هادی روستای واصفجان مصوب و ابلاغ شد

بخشدارمرکزی پردیس گفت: یکی از مسائل مهم طرح هادی روستایی است در طی یکسال گذشته پی گیری از طرف مجموعه دهیاری و فرمانداری شده است، موضوع طرح هادی روستاهای باغکمش و کرشت به جریان افتاده وطرح هادی روستای اصطلک دردست بررسی است و طرح هادی روستای واصفجان مصوب و ابلاغ شده است.

این مقام مسئول توضیح داد: روستای کرشت ۱۳هکتار طرح هادی و ۶۰۰ هکتار ساخت و ساز خارج از بافت دارد و برخی هم غیر مجاز هستند ، دهیاری به محدوده خارج از بافت نیز خدمات می دهد و در باغکمش محدوده طرح هادی ۲۰ هکتار است و خدت رسانی به ۴۰ هکتار خارج از بافت توسط دهیاری درحال انجام است.

شهرستان پردیس با جمعیتی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha