۱۹ بهمن ۱۴۰۲، ۱۲:۳۹
کد خبرنگار: 762
کد خبر: 85380998
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جشنواره غذاهای سنتی روز عید مبعث در پردیس برگزار شد

پردیس- ایرنا- بخشدار مرکزی پردیس گفت: به مناسبت عید مبعث و ایام الله دهه مبارک فجرجشنواره غذاهای سنتی در روستای کرشتِ پردیس برگزار شد.

به گزارش ایرنا ، بابک رهنما روز پنجشنبه درحاشیه برگزاری جشنواره غذا در روستای کرشت به خبرنگاران گفت: به همت دهیاری و شورای اسلامی کرشت و پایگاه بسیج خواهران و با همکاری امور بانوان فرمانداری پردیس جشنواره غذاهای سنتی برگزار شد.

وی توضیح داد: در این جشنواره ۳۶ نوع غذا از نوع محلی و رسمی توسط بانوان روستای کرشت مانند؛ کوکوسیب زمینی، کرایی ،انواع کشک بادمجان،خوراک ماهی ، انواع آش ها، چکرتمه، بریانی، کوفته، تهیه و برای حضور در رقابت به نمایش گذاشته شد.

بخشدارمرکزی پردیس گفت: هدف از برگزاری جشنواره غذا ضمن گرامیداشت دهه فجر و ایام فرخنده مبعث حضرت رسول(ص)، بها دادن به هنر آشپزی ، تشویق دختران دانش آموز به همکاری با مادر در آشپزی و ایجاد یک رقابت سالم و نشاط اجتماعی است.

رهنما ادامه داد: به مناسبت ایام فجر انقلاب برنامه های متنوع فرهنگی اجتماعی بصیرتی در بخش مرکزی پردیس به ویژه روستاهای کرشت و باغکمش برگزار شد.

وی افزود: برگزاری جشنواره غذای سنتی در روستاها مردم را به پخت غذاها وخورشت های قدیمی و غذاهای سنتی که عطر بوی زندگی می دهد ترغیب می کند.

بخشدار مرکزی توضیح داد: فرهنگ سازی برای استفاده از غذاهای سنتی و با ارزش غذایی بالا و سالم و جلوگیری از مصرف بی رویه فست فودها و ترویج غذاهای سالم ایرانی،هدف اصلی برگزاری جشنواره غذاهای سنتی است.

رهنما گفت: از سوی دهیاری و شورای اسلامی کرشت به کلیه شرکت کنندگان جوایز نقدی و به ۳ نفر از برگزیدگان جشنواره تقدیرنامه و جوایز نفیسی اهدا شد.

شهرستان پردیس با جمعیتی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha