۱۱۵ تیم بهداشتی بر موکب های همدان نظارت دارند

همدان- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: ۱۹۴ نیروی بهداشت محیط در قالب ۱۱۵ تیم بر وضعیت بهداشتی موکب ها و ایستگاه های صلواتی فعال در این استان نظارت دارند.

فاطمه ترکمان اسدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان طرح پایش اربعین را از نیمه مرداد ۱۴۰۳ آغاز کرد.

وی اضافه کرد: ۳۸۸ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی، موکب ها و ایستگاه های صلواتی در استان همدان زیر پوشش این طرح قرار دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: از پانزدهم مرداد تاکنون ۲۳ مورد پایش و ۶۱ مورد بازرسی از ایستگاه های صلواتی، مراکز اقامتی و محل اسکان زائران در این استان توسط نیروهای بهداشت محیط صورت گرفته است.

وی بیان کرد: سامانه ۱۹۰ برای رسیدگی به شکایات مردمی پیش بینی شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان به موکب داران و مدیران کاروان های زیارتی توصیه کرد: از کار کردن افراد دارای علائم بیماری در ایستگاه های صلواتی جلوگیری کنند و همه افراد درگیر در توزیع آب، چای و غذا دارای کارت بهداشت معتبر بوده و رعایت بهداشت فردی در هنگام ارائه خدمت مورد توجه باشد.

ترکمان اسدی اضافه کرد: باید از ازدحام جمعیت در اطراف موکب ها جلوگیری شود همچنین استقرار تجهیزات شست‌وشو و ضدعفونی دست برای مراجعان به موکب ها ضروری است.

وی تاکید کرد: موکب داران از توزیع مواد غذایی و نوشیدنی ها به شکل فله و غیر بسته بندی پرهیز کنند و هرگونه پخت وپز باید در مکان هایی با شرایط بهداشتی صورت پذیرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: استفاده از لباس مخصوص کار تمیز به رنگ روشن با کلاه و دستکش یکبار مصرف در هنگام تهیه و عرضه موادغذایی برای خادمان ضروری است همچنین هنگام توزیع غذا تحت هیچ شرایطی نباید دست خادمان بدون استفاده از دستکش، انبرک یا هر وسیله متناسب با نوع کار، به غذای آماده به مصرف ارتباط داشته باشد.

ت️رکمان اسدی گفت: همه تجهیزات آماده سازی و پخت غذا از جمله خمیرگیر، چرخ گوشت، ساطور، کارد و چاقو و ظروف و قابلمه بعد از پایان کار در قسمت خود تمیز سپس شستشو و گندزدایی شود.

۱۷۰ موکب در استان همدان فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha