۲۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۲۳
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85567727
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۳۲ سامانه به سامانه‌های حمل و نقل هوشمند کردستان اضافه شد

سنندج- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان به رشد چشمگیر در ارتقا کمی سامانه های حمل و نقل هوشمند در استان اشاره کرد و گفت: با پیگیری‌های انجام شده، ۱۳۲ سامانه جدید به این استان اختصاص یافت.

به گزارش ایرنا، فرزاد حسنی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اظهار کرد: این اداره کل در سه سال گذشته نسبت به ارتقای کمی و کیفی سامانه‌های حمل و نقل هوشمند اقدام کرده است و اکنون جزو استان های پیشرو در این زمینه هستیم.

وی افزود: با توجه به دیدگاه مثبت سازمان راهداری و عنایت ویژه رییس مرکز مدیریت راه های کشور، در یکسال گذشته ( از اربعین سال گذشته تاکنون) اختصاص ۱۳۲ سامانه حمل و نقل هوشمند برای استان تصویب شد که هم اکنون به مرحله عملیاتی رسیده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان، اضافه کرد: در حال حاضر تعداد قابل توجهی از این سامانه‌ها آماده نصب است و پیش بینی می کنیم تا قبل از پایان فصل عمرانی به مرکز پایش تصویری استان متصل شود، ضمن اینکه با اضافه شدن این تعداد سامانه، میزان سامانه‌های هوشمند ۱۳۸ درصد افزایش می یابد.

وی با اشاره به مزایای این سامانه ها بیان کرد: این خدمات به منظور بهینه کردن و مدیریت سفر به ویژه در مواقع بارش‌ها می‌تواند کمک رسان هموطنان باشد و کاهش زمان سفر و ترافیک ناشی از وقوع سوانح و ترافیک را در پی خواهد داشت.

حسنی اضافه کرد: دسترسی به اطلاعات و شرایط ترافیکی، مدت زمان سفر و اطلاع از وضعیت محورها از دیگر خدماتی است که از طریق سامانه جاده‌های هوشمند به مسافران این امکان را می‌دهد که زمان سفر خود را مدیریت کنند.

وی با بیان اینکه تعدادی از این سامانه‌ها در راستای تسهیل و ایمن سازی تردد زائران اربعین در محور سنندج- مریوان- باشماق نصب می شود، ابزار امیدواری کرد، با وعده مساعد سازمان راهداری، تعداد سامانه های استان در سال آینده به ۳۰۰ سامانه افزایش خواهد یافت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha