امیدوارم «هاشمی» از مجلس رای اعتماد بگیرد/ به توانایی او برای رفع مشکلات اطمینان دارم

تهران- ایرنا- مدیرعامل سابق یکی از تاکسی‌های اینترنتی با بیان اینکه «ستار هاشمی» یکی از بهترین وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم است، گفت: توسعه فیبر نوری، سرمایه‌گذاری در اپراتورهای همراه، حمایت از اکوسیستم استارتاپی و رفع فیلترینگ موضوعاتی است که باید در وزارت ارتباطات پیگیری شود و با شناختی که از وی دارم، می‌دانم او توانایی انجام این مسائل را دارد.

«میلاد منشی‌پور» امروز (چهارشنبه) در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: «ستار هاشمی» یکی از بهترین وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم به حساب می‌آید که برای تشکیل کابینه معرفی شده است. هاشمی برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات جزو بهترین گزینه‌ها است و من امیدوارم که او از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد بگیرد.

این فعال حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: هاشمی هم تجربه مدیریت در رده ارشد این وزارتخانه را در دولت دوازدهم و اوایل دولت سیزدهم دارد و هم آگاهی و دانش آکادامیک او برای این کار مناسب است. با اطلاعی که از شخصیت، روحیات و توانمندی فنی وی دارم، می‌تواند اهداف وزارتخانه را به خوبی پیش ببرد.

منشی‌پور تصریح‌کرد: هر وزیری که تصدی وزارت ارتباطات را برعهده بگیرد، باید چهار کار را در این وزارتخانه پیش ببرد؛ نخست توسعه اینترنت بر بستر فیبر نوری است تا به واسطه آن دسترسی به اینترنت در همه نقاط کشور افزایش یابد.

وی ادامه‌داد: علاوه بر آن با مدیریت سرمایه‌گذاری در اپراتورهای ایرانسل و همراه اول از اینکه دسترسی به اینترنت سیار ضعیف شود، جلوگیری کند. این ۲ اقدام، کار زیرساختی در وزارتخانه ارتباطات برای دسترسی همگانی به اینترنت است.

این فعال حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان‌داشت: موضوع مهم بعدی رفع فیلترینگ است که همه انتظار دارند با تعاملی که با نهادهای تصمیم‌گیرنده انجام می‌گیرد، ذهن‌ها در جهت رفع فیلترینگ با یکدیگر همراستا شود.

منشی‌پور، حمایت از اکوسیستم استارتاپی را موضوع دیگری می‌داند که باید در وزارت ارتباطات دنبال شود و تصریح‌کرد: حمایت از اکوسیستم استارتاپی کشور باید از جنس ترغیب به سرمایه‌گذاری، رفع مشکلات رگولاتوری و مشکلات امنیتی باشد که در این حوزه وجود دارد.

وی در پایان اظهار داشت: شخصا معتقدم که ستار هاشمی می‌تواند از عهده همه این مسائل بر آید.

به گزارش ایرنا، ستار هاشمی متولد ۱۳۵۵ در یاسوج است. وی دکترای مهندسی کامپیوتر دارد و استاد تمام گروه مهندسی کامپیوتر دانشگاه شیراز است. همچنین مدرک کارشناسی سخت‌افزار را از دانشگاه اصفهان، کارشناسی‌ارشد هوش مصنوعی را از دانشگاه علم و صنعت و دکترای هوش مصنوعی‌ را از دانشگاه علم و صنعت و «موناش» استرالیا گرفته است.

ستار هاشمی که در وزارت ارتباطات دولت دوازدهم معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰) بود، بعد از پایان این دولت به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور رفت و معاون توسعه فناوری و خدمات الکترونیک ثبتی در این سازمان شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha