حمایت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور از وزیر پیشنهادی ارتباطات

تهران- ایرنا- سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور با انتشار بیانیه‌ای ضمن تاکید بر نقش و جایگاه بخش خصوصی در پیشبرد اقتصاد دیجیتال، حمایت خود را از «سید ستار هاشمی» به عنوان وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت چهاردهم اعلام کرد.

به گزارش ایرنا از نظام صنفی رایانه‌ای کشور، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور (نصر) با انتشار بیانیه‌ای به حمایت از «ستار هاشمی» وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات پرداخت.

در این بیانیه آمده است: همان‌طور که مسعود پزشکیان رئیس جمهوری بارها تاکید کرده سیاست‌های کلی نظام ابلاغی رهبر معظم انقلاب مهمترین برنامه کار دولت آینده است. انتظار از وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات، پس از کسب رای اعتماد از خانه ملت و همانطور که در برنامه‌ ارائه شده خود نیز اعلام داشته‌، حرکت در چارچوب سیاست‌های بالادستی و کلان کشور است.

بررسی وضعیت موجود و چالش‌های ذکر و احصا شده در برنامه سید ستار هاشمی وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات، موید اشراف و درک مسایل، واقعیت‌ها و چالش‌های حوزه اقتصاد دیجیتال، فاوا و ذینفعان متعدد در این بخش از سوی وی است.

در بخشی از اقدامات در دستور کار در برنامه وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات، بر «استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و مجموعه‌های دانش‌بنیان در تصمیم‌سازی‌ها و اجرای برنامه‌ها» تاکید شده است که توجه به این مهم، یکی از کلیدی‌ترین مسایل در پیشگیری و شناسایی مسائل و مشکلات بخش خصوصی به عنوان پیشران اصلی توسعه اقتصاد دیجیتال در کشور محسوب می‌شود. لذا چنین رویکرد و نگاهی به فال نیک گرفته می‌شود.

سازمان نصر کشور اعلام کرد: در همین راستا، برای نخستین بار متن پیشنهادی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور که با نظر جمعی خبرگان آماده شده بود، در برنامه پنج‌ساله هفتم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران گنجانده شد تا زمینه مشارکت حداکثری بخش خصوصی در تدوین و اجرای برنامه‌های تحول دیجیتال کشور تسهیل شود.

به موجب این برنامه دولت مکلف است تا در مباحث توسعه‌ای اقتصاد دیجیتال از نظرات مشاوره‌ای سازمان نظام صنفی رایانه‌ای و اعضای آن استفاده مطلوب را به عمل آورد. بدیهی است اعتماد به بخش خصوصی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های بالای انسانی، سرمایه‌ای، علمی و تجربی آن به ویژه در فرایند تنظیم و تدوین قوانین و مقررات مرتبط با تحولات عرصه دیجیتال، به منزله اقدامی کلیدی برای تضمین کمی و کیفی پیشرفت‌های این عرصه خواهد بود و عواید آن جمیع ذینفعان این عرصه و منافع ملی را شامل می‌شود.

نظر به سوابق اجرایی و برنامه‌های ارائه شده از سوی سید ستار هاشمی وزیر پیشنهادی فاوا، ضمن اعلام حمایت و دعوت از وی برای حضور در سازمان نصر، پس از اخذ رای اعتماد از نمایندگان مجلس، تاکید می‌شود که جزییات مطالبات، پیشنهادات و راهکارهای سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور به عنوان بزرگترین تشکل‌ مردم نهاد ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران، در جلسات کارشناسی با حضور مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و این سازمان متعاقبا اعلام خواهد شد.

امید است با بهره‌گیری از تجربیات و تدابیر وی، عرصه اقتصاد دیجیتال کشور عزیزمان به افقی روشن‌تر و آینده‌ای درخشان‌تر هدایت شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha