پیاده‌روی اربعین به نیت شهیدی که حاجت می‌دهد + فیلم

تهران- ایرنا- یک زائر اربعین حسینی به نیابت از شهدا به ویژه «عباس آسمیه» شهید مدافع حرم، مسیر پیاده روی نجف تا کربلا را طی می‌کرد گفت که بسیاری از زیارت‌کنندگان مزار شهید آسمیه از او حاجت گرفته‌اند. 

به گزارش خبرنگار ایثار و شهادت ایرنا، چند سالی است که عاشقان ابا عبدالله حسین (ع) در پیاده روی اربعین به نیابت یکی از شهیدان به کربلا می روند؛ چراکه مهم‌ترین عامل شکل گیری پیاده روی اربعین حسینی، رزمندگان حماسه ساز، شهدای مدافع حرم و فرماندهان دلاور و قهرمان این جبهه است. حالا یکی از زائران اربعین حسینی به نیت شهید عباس آسمیه رهسپار این سفر معنوی شده است.

شهید عباس آسمیه سال ۱۳۹۴ داوطلبانه برای حراست از حرم آل الله به سوریه رفت. وی در منطقه خان طومان در جنوب حلب با سه نفر از همرزمانش در بالای تپه با داعشی‌ها درگیر شدند؛ آنها شجاعانه جنگیدند تا از کشته شدن افراد بیشتر جلوگیری کنند. عباس از ناحیه قلب و پهلو مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به شهادت رسید. داعشی‌ها به آن منطقه تسلط پیدا کردند و نیروهای خودی مجبور به عقب نشینی شدند و پیکر مطهر عباس همان جا بر روی خاک‌ها ماند و تا هفت سال جاویدالاثر بود.

مجتبی ذغالی یکی از زائرانی که تصویر شهید آسمیه را بر پشت کوله پشتی خود نصب کرده تا به نیابت از او به زیارت امام حسین (ع) برود، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۳۶ ساله و کارمند هستم و برای سومین بار در پیاده روی اربعین شرکت می‌کنم.

وی افزود: پدر و مادر شهید آسمیه در باغستان غربی در استان البرز سکونت دارند و همسایه ما هستند. مراسم تشییع عباس سال ۱۴۰۱ در مسجد محله ما برگزار شد. من در زمان تشییع پیکرش با او آشنا شدم. پیکر مطهر این شهید در امامزاده محمد (ع) کرج به خاک سپرده شده است.

ذغالی گفت: وقتی بر سر مزار این شهید می روم حال و هوای معنوی به من دست می دهد. خیلی ها از شهید آسمیه حاجت گرفته اند من هم به او توسل می کنم. امیدوارم زائران کربلا بتوانند راه شهدا را ادامه دهند و جز شهدا باشند.

پیاده‌روی اربعین به نیت شهیدی که حاجت می‌دهد + فیلم
«اشرف فریدونی» مادر شهید آسمیه

به دلم افتاده بود عباس برمی گردد

اشرف فریدونی مادر شهید آسمیه گفت: پس از شهادت عباس زمانی که به سوریه برای زیارت حرم حضرت زینب (س) رفتم از این بانو خواستم که به من صبر و تحمل دهد و هیچوقت نخواستم که پیکرش بازگردد و گفتم «خانم جان! عباس در جوار شماست و خودش دوست داشته و من راضی هستم ولی صبر می‌خواهم. زیرا در کنار همه این ها من مادر هستم».

وی افزود: در این سال ها گاهی به گلزار شهدا و مزاری که به اسم عباس بود، می رفتم ولی آنجا احساس تنهایی می کردم و با اینکه می دانستم چیزی در قبر نیست، زیاد راضی نبودم و اکنون خیلی خوشحالم که عباس به خانه اش برگشت.

خانم فریدونی اضافه کرد: همیشه با عکس عباس صحبت می کردم و می گفتم «به من نگفتی که رفتی ولی خوب کردی رفتی و به آرزویت رسیدی ولی من چشم به راهت بودم و آن طرف باید برای من تلافی کنی.» یکبار عباس به خوابم آمد گفت «مادر جان! نگران نباش. من همیشه با شما هستم» و در تمام این سال ها که عباس نبوده وجودش را همیشه حس کرده ام و نگاهش همیشه در زندگی ما بوده است.

پیاده‌روی اربعین به نیت شهیدی که حاجت می‌دهد + فیلم
شهید «عباس آسمیه»

برشی از زندگی شهید آسمیه

عباس در سال ۱۳۶۸ در رجایی شهر کرج، در خانواده‌ای مذهبی چشم به جهان گشود.دومین فرزند خانواده بود. پس از فارغ التحصیلی در رشته مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد قزوین در بخش هوا و فضای سپاه مشغول به کار و به عنوان تیرانداز نمونه انتخاب شد. او همیشه با وضو و مراقب رفتارش با دیگران بود. به خاطر علاقه به علوم اسلامی کتاب های حوزه را مطالعه می کرد.

شهید آسمیه در ۲۱ دی سال ۱۳۹۴ در دفاع از حرمین شرفین توسط نیروهای تکفیری در سن ۲۶ سالگی در منطقه خان طومان سوریه به شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش هفت سال در منطقه باقی ماند. در راستای پیگیری دستور شهید حاج قاسم سلیمانی مبنی بر پیگیری ویژه مفقودان محور خان طومان، با عنایات الهی و تلاش های مستمر و شبانه روزی گروه تفحص، هویت پیکر مطهر پنج شهید مدافع حرم از استان های مازندران، البرز و فارس با نام های سردار عبدالله اسکندری، سردار رحیم کابلی، مصطفی تاش موسی، محمد امین کریمیان و شهید عباس آسمیه، از طریق تطبیق نمونه دی.ان.ای در مرکز ژنتیک سپاه شناسایی و تایید شد و پیکرهای مطهر این شهدای والامقام به وطن بازگشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha