دل هایی که رهسپار کوی یار شد +فیلم

ساری-ایرنا- اربعین حسینی که فرا می‌رسد، بار دیگر نوای تظلم خواهی نینواییان به آسمان بلند می‌شود و خیل عظیم عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) برای زیارت مزار سرور و سالار شهیدان و ۷۲ شهید دشت کربلا رهسپار می‌شوند، جاماندگان این پیاده روی نیز اگرچه در مسیر حضور فیزیکی ندارند اما دلهای خود را روانه بین الحرمین می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نوای نینواییان در آسمان اربعین طنین انداز است و خیل عظیم مشتاقان وصال محبوب، رهسپار زیارت ۷۲ لاله سرخ صحرای کربلا هستند و کوچه پس کوچه‌های شهر و دیارمان مازندران لبریز از ترنم اشک شوق و حسرت شیفتگان جامانده از کاروان زائران کربلای معلّاست که آماده حضور در مراسم اربعین هستند.

اکنون زینب (س) این اسطوره پیام‌رسان سرزمین نینوا در چهلمین روز شهادت عزیزانش بر تربت برادران و فرزندان و یاران و انصارش حاضر شده و عاشقان حسینی از سراسر این کره خاکی برای همدردی و هم‌نوایی با او راهی کربلا شده‌اند و ما جاماندگان کوی عشق که دل و جان‌مان از این هجران می‌سوزد در روز اربعین گرد هم می‌آییم.

پیاده‌روی اربعین، یکی از مراسم دینی و معنوی شیعیان است که معمولا در روزهای منتهی به بیستم صفر با هدف زیارت اربعین از سوی مشتاقان برگزار می‌شود. در این مراسم زائران، مسیر نجف تا کربلا را با پای پیاده می پیمایند و جلوه هایی از وحدت، ‌ انسجام و دلدادگی به ائمه اطهار را به نمایش می گذارند. دلهای مشتاقان زیارت اربعین جامانده، با پیاده روی در مسیرهای تعیین شده آرام می گیرد.

مراسم پیاده روی اربعین که همه ساله برگزار می شود، جاماندگانی نیز دارد که اگرچه دل در گرو سرور و سالار شهیدان دارند اما به دلایل مختلفی از این آیین معنوی جا مانده اند و این دوری و هجران برای آنها جانسوز می شود.

پیاده‌روی اربعین حماسه‌ای کم‌نظیر است که در روز چهلم شهادت سرور و سالار شهیدان، عاشقان حضرتش را به بارگاه منورش در کربلای عشق می‌کشاند اما آنان که موفق به حضور در این سفر معنوی نشده اند، با پای پیاده راه حرم شمس الشموس را در پیش گرفته و جلوه دیگری از عشق به اهل بیت پیامبر (ص) را در قالب جاماندگان اربعین به تصویر می‌کشند.

بغض در گلو و اشک در چشم، حکایت جاماندگان حسینی است، جا ماندگان از مسیر عاشقی، همنوا با زائران امام حسین (ع) آمده اند. آمده اند تا ثابت کنند خون ریخته شده حسین تا قیامت تازه است و درد آوار شده بر دلهای اولاد، اصحاب و دوست‌دارانش فراموش ناشدنی است.

بنا به اعلام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران اجتماع و راهپیمایی بزرگ جاماندگان اربعین، امروز یکشنبه چهارم شهریور ماه همزمان با اربعین حسینی در ساری و شهرهای مختلف استان مازندران درد حال برگزاری است.

بنا به اعلام این نهاد در حال حاضر مراسم جاماندگان اربعین حسینی در شهرستان های بابل و بابلسر در حال برگزاری است و این مراسم در ساری، مرکز استان مازندران از ساعت ۱۵ عصر روز اربعین با قرائت زیارت اربعین در امامزاده عباس (ع) ساری برگزار می‌شود و از ساعت ۱۶ راهپیمایی اربعین از این مکان مقدس به سمت امامزاده یحیی (ع) آغاز خواهد شد.

در شهرهای دیگر استان نیز، این مراسم معنوی از صبح تا عصر و در زمان‌های مختلف در حال برگزاری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha