۲۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۱۶
کد خبرنگار: 1229
کد خبر: 85568110
T T
۱۲ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اوکراین مدعی تداوم پیشروی در روسیه/ اعلام وضعیت فوق العاده در بلگورود

تهران- ایرنا- همزمان با تداوم حملات اوکراین در «کورسک» و ادعاهای تائید نشده مقامات اوکراینی مبنی بر تصرف خاک روسیه، فرماندار «بلگورود» از اعلام وضعیت فوق العاده در این منطقه خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری رویترز، اوکراین امروز چهارشنبه مناطق غربی روسیه را هدف حملات موشکی و پهپادی قرار داد و مدعی شد که در حال پیشروی عمیق‌تر در بزرگترین تهاجم خارجی به روسیه در دهه‌های اخیر است.

ویاچسلاو گلادکوف فرماندار منطقه مرزی بلگورود روسیه (در نزدیکی مرز اوکراین)، امروز چهارشنبه با اشاره به ادامه حملات نیروهای اوکراینی در سراسر منطقه وضعیت فوق العاده اعلام کرد.

وی در ویدئویی که در پیام رسان تلگرام منتشر شد، وضعیت در منطقه متبوع خود را «بسیار سخت و متشنج» توصیف کرد و افزود: گلوله باران روزانه نیروهای مسلح اوکراین خانه ها را ویران کرده و غیرنظامیان را کشته و زخمی کرده است.

اوکراین مدعی است که در حمله به کورسک، دستکم یک هزار کیلومتر مربع از خاک روسیه را اختیار گرفته است که بیش از دو برابر آماری است که مقامات روسیه تائید کرده اند.

این خبرگزاری یادآور شده است که اوکراین در تاریخ ۶ اوت (۱۶ مرداد) حمله به کورسک در غرب روسیه را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه یک روز بعد و در تاریخ ۱۷ مرداد ضمن محکوم کردن این حمله، آن را «اقدام تحریک آمیز بزرگ» خواند و هدف از آن را بهبود وضعیت کی‌یف در مذاکرات احتمالی آتش‌بس دانست.

روسیه امروز چهارشنبه نیز اعلام کرد که ۱۱۷ پهپاد اوکراینی را در شبانه روز گذشته منهدم کرده که بیشتر آنها در مناطق «کورسک»، «ورونژ» و «بلگورود» و «نیژنی نووگورود» سرنگون شده اند. براساس این گزارش، موشک‌های اوکراینی نیز در این حملات سرنگون شده و مواضع آنها در منطقه کورسک هدف بمب افکن های سوخو-۳۴ روسیه قرار گرفته اند.

در این میان، فرماندهان روسیه می گویند که وضعیت در جبهه کورسک تثبیت شده است، اما ولودمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین مدعی است که نیروهایش به پیشروی خود در آنجا ادامه می‌دهند.

همزمان جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا ضمن حمایت تلویحی از حملات اوکراین به خاک روسیه، در اظهاراتی اعلام کرد که کاخ سفید در جریان این حمله قرار نگرفته بوده و واشنگتن هیچ دخالتی در این عملیات نداشته است. اما مقامات روسی معتقد هستند که حامیان غربی کی‌یف حتما از انجام چنین تهاجمی مطلع بود اند.

۱۲ نفر

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha