تازه ترین تحولات اوکراین/انهدام یک مرکز کنترل پهپادی در اوکراین

تهران-ایرنا- وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای از حملات هوایی این کشور به مرکز کنترل پهپادها در منطقه «دنیپر» و همچنین کارخانه سازنده شهپادها (شناور آبی بدون سرنشین) اوکراین خبر داد. روسیه مدعی است در حمله به کریمه از این نوع شهپادها استفاده شده است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از تاس، روزانه تعداد زیادی از پهپادهای اوکراینی که به قصد حمله به خاک روسیه وارد حریم هوایی این کشور می شوند، توسط سامانه پدافندی روسیه رهگیری و سرنگون می شوند.

این خبرگزاری در همین ارتباط نوشت: تنها در دو روز گذشته بیش از ۲۴۰ پهپاد اوکراینی و پنج موشک هیمارس ساخت آمریکا منهدم شده اند. مقصد بیشتر حملات نیروهای مسلح اوکراین مناطق بلگورود، بریانسک و کورسک است.

«ویاچسلاو گلادکوف» فرماندار بلگورود در کانال تلگرامی خود از حمله پهپادی نیروهای اوکراینی به چهار شهرک در این منطقه که منجر به زخمی شدن یک غیرنظامی شد، خبر داد.

پاسخ روسیه به حملات پهپادی اوکراین

روسیه نیز در پاسخ به این اقدامات کی یف حملات گسترده ای را علیه مواضع نیروهای نظامی اوکراین انجام می دهد و دائما درصدد تلاش برای بازپسگیری مناطقی است که تحت تصرف این نظامیان قرار دارند.

گزارش ها حاکی از آن است که مسکو نه تنها به مواضع نظامیان اوکراینی حمله می کند، بلکه در حملات خود مواضع مزدوران خارجی را نیز مورد هدف قرار می دهد.

خبرگزاری نووستی روسیه در همین ارتباط نوشت: نیروهای مسلح روسیه به محل استقرار موقت مزدوران خارجی در مناطق سومی و خارکف حمله کردند.

روایت گاردین از حملات اخیر روسیه

روزنامه گاردین نیز در تازه ترین گزارش خود از جنگ اوکراین اعلام کرد که پس حملات هوایی گسترده نیروهای روسی به منطقه خارکف، ۹ نفر زخمی و برق این منطقه نیز قطع شده است.

مقامات محلی مدعی شده اند که ساختمان های مسکونی و ایستگاه های خدماتی نیز از اهداف این حملات بوده اند.

خارکف شهری در شمال شرقی اوکراین و در ۳۰ کیلومتری مرز با روسیه است؛ به همین دلیل دائما مورد هدف ارتش روسیه قرار می گیرد و برای مسکو اهمیت ویژه ای دارد.

ادعای ولادیمیر زلنسکی در ارتباط با مشارکت کره شمالی در جنگ اوکراین

ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین نیز در ارتباط با حملات گسترده روسیه اذعان داشت که تنها در هفته گذشته نیروهای نظامی روسی حدود ۸۰۰ بمب هوایی هدایت شونده و بیش از ۵۰۰ پهپاد را به سمت اوکراین پرتاب کرده اند.

وی همچنین مدعی شد که شواهدی وجود دارند که نشان از مشارکت کره شمالی در حملات روسیه و ارسال سلاح و سربازان آموزش دیده برای تقویت نظامی مسکو وجود دارد.

وزیران امور خارجه فرانسه و اوکراین در کنفرانس مطبوعاتی مشترک روز شنبه در کی یف اعلام کردند که دخالت نظامیان کره شمالی منجر به تشدید جنگ خواهد شد.

زلنسکی از متحدان غربی خود خواست تا درباره این موضوع واکنشی جدی نشان دهند.

سرنوشت جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۵ چه خواهد بود؟

«الکسی پولیشچوک» از مقامات ارشد وزارت امور خارجه روسیه در مصاحبه ای با خبرگزاری نووستی و در پاسخ به این سوال که آیا درگیری ها در سال ۲۰۲۵ نیز ادامه خواهد داشت، گفت که عملیات ویژه نظامی این کشور در اوکراین تنها زمانی پایان می یابد که تمامی اهداف مسکو محقق شوند.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب نسبت به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha