دولت چهاردهم طلسم اجرای قانون معلولان را بشکند

تهران- ایرنا- مدیر کمپین معلولان گفت: امید است که دولت چهاردهم طلسم عدم اجرای درست و کامل قانون حمایت از معلولان را بشکند و بتواند نقطه عطفی در تاریخ معلولان ایجاد کند و نامش در تاریخ به عنوان رئیس جمهوری که برای ارتقای کیفیت زندگی معلولان و قانون را اجرایی کرده، جاودانه بماند.

بهروز مروتی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اینکه رئیس جمهور قبلا در تصویب قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت نقش داشته است ما به دولت چهاردهم برای حمایت از معلولان خیلی امیدواریم.

وی ادامه داد: از آنجا که رئیس جمهور در برنامه‌های تبلیغاتی خود نیز طرح های خوب و کاملی نوشته بودند امیدواریم به این تعهدات پایبند باشند و قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت را اجرایی کنند. ما عدالت و محرومیت زدایی موجود در این برنامه ها را باور کردیم و به آن امیدواریم.

وی ادامه داد: امیدواریم رئیس جمهور و وزیر کار دولت آینده، قانون حمایت از افراد دارای معلولیت را جدی تلقی کنند و دولت بعد از رای آوردن هر شخصی خودشان نظارت داشته باشند. در بهزیستی ضرورت دارد تحولی ایجاد شود.

نگاه به بهزیستی باید تحول‌گرایانه باشد

مدیر کمپین معلولان با تاکید براینکه نگاه به بهزیستی و جامعه هدف باید نگاه تحول گرایانه باشد، گفت: ساختار فرسوده بهزیستی در زیر بار این همه وظایف مربوط و نامربوط نیاز به تحول اساسی دارد. از دولت چهاردهم انتظار می‌رود نظام سخت افزاری و نرم افزاری بهزیستی را بروزرسانی کنند.

مروتی افزود: در حوزه معلولان مشکلات زیادی داریم و امیدواریم وزیر رفاه، یک رئیس کارآمد و فارغ از گرایش سیاسی برای بهزیستی انتخاب کند و رئیس بهزیستی از خود بهزیستی باشد و تحصیلات مرتبط داشته باشد؛ در موقعیت تعارض منافع نباشد و خوشنام باشد و از آن طرف بهزیستی را به حال خود رها نکند.

وی تصریح کرد: مطالبه جدی ما از دولت چهاردهم این است که به دلیل شمولیت جامعه هدف بهزیستی، رئیس بهزیستی در این دولت حتما با هماهنگی با وزرا در جلسات هیات دولت حتی به صورت افتخاری -یا هر طور که خود صلاح می دانند- شرکت داشته باشد تا وحدت بین دستگاه ها و نگاه فرابخشی به جامعه هدف بهزیستی را بین وزرا ایجاد کرده و برای رفع مشکلات بهزیستی یک کار اساسی انجام دهد.

مدیر کمپین معلولان اضافه کرد: مادام که بهزیستی یک سازمان فقیر و رانده شده باشد بطوریکه خیلی دستگاه ها به مکاتبات آن جواب نمی دهند، واقعیت این است که اتفاق خاصی نمی افتد.

مروتی خاطرنشان کرد: نزدیک به شش سال و نیم است که قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت به صورت کامل و درست اجرا نمی‌شود و امید است که دولت چهاردهم این طلسم عدم اجرای درست و کامل قانون را بشکند و بتواند نقطه عطفی در تاریخ معلولان ایجاد کند و نامش در تاریخ به عنوان رئیس جمهوری که برای ارتقای کیفیت زندگی معلولان و قانون را اجرایی کرده، جاودانه بماند.

وی گفت: با تنظیم قانون بودجه ۱۴۰۴ این قضیه مشخص خواهد شد که دولت تا چه حد به تعهدات خود عمل خواهد کرد و ما نیز در کنار دولت هستیم و از کمک دریغ نمی کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha