«اتابک» در عملیاتی‌سازی رشد صنعت و معدن در برنامه هفتم توسعه توانمند است

تهران- ایرنا- نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: "سید محمد اتابک" به عنوان گزینه پیشنهادی دولت چهاردهم برای وزارت صنعت، معدن و تجارت، فردی توانمند در عملیاتی کردن رشد هفت درصدی صنعت و ۱۳ درصدی بخش معدن در برنامه هفتم توسعه است.

"محمدرضا بهرامن" روز جمعه در خصوص معرفی سید محمد اتابک به عنوان وزیر پیشنهادی دولت چهاردهم برای سکانداری وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: این وزارتخانه وظایف سنگینی در برنامه هفتم توسعه دارد، کسی می تواند این برنامه را اجرایی کند که درک مطلوبی از شرایط صنعت و معدن کشور داشته باشد که این خصوصیات در اتابک وجود دارد.

وی افزود: اتابک به نظر ما صنعتگران، به طور قطع وزیری است که می تواند به وظایف خود در این وزارتخانه و عملیاتی شدن برنامه هفتم توسعه در رشد هفت درصدی بخش صنعت و ۱۳ درصدی در بخش معدن اقدام کند.

بهرامن با بیان اینکه وزیر پیشنهادی صمت مدیری توانمند است، گفت: اتابک با استفاده از تیم صنعتی و تولیدی می تواند به وظایف خود در وزارت صنعت، معدن و تجارت جامعه عمل بپوشاند و برای رسیدن به اهداف و رشد در بخش های مختلف صنعتی مطالبه گری کند.

وی ادامه داد: اتابک با توجه به تجربیات و نقشی که از اول انقلاب تاکنون ایفا کرده است و با کارنامه درخشانی که از بخش اجرایی در صنعت دارد، می تواند مسائل و موارد بخش صنعت، معدن و تجارت را احصا و راهکارهای اثربخش ارائه کند.

وی با بیان اینکه اتابک از بدنه بخش صنعتی کشور است، گفت: وی در جریان تولید و سختی‌های آن قرار دارد و موارد اجرایی و قانونی را به خوبی می داند که امیدواریم با انتخاب و تایید نمایندگان، توسعه در بخش صنعتی و معدنی کشور را داشته باشیم.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران خاطرنشان کرد: انتظار می رود اتابک به همراه بخش خصوصی و با سیاست ها، برنامه ریزی و به کارگیری باتجربه‌ها وظایف خود را در وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت ایفا کند.

به گزارش ایرنا، سید محمد اتابک روز یکشنبه (۲۱ مردادماه) به عنوان گزینه پیشنهادی دولت چهاردهم برای وزارت صنعت، معدن و تجارت به مجلس شورای اسلامی معرفی شد.

وی با مدرک کارشناس ارشد مهندسی عمران از دانشگاه میشیگان آمریکا دارای سابقه مدیریتی در هیات مدیره انجمن سیمان، هیات مدیره سیمان تهران، عضو شورای مشورتی وزارت صنایع و مجلس و سایر حوزه‌های صنعتی است.

اتابک در کارنامه خود نایب رئیسی اتاق بازرگانی، معاون اقتصادی بنیاد مستضعفان، مدیرعامل و نایب رئیس شرکت سیمان تهران، مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره شرکت اکباتان، عضویت و ریاست هیات مدیره شرکت‌های مختلف از جمله سرمایه‌گذاری بانک مسکن، شرکت صدرا و چند شرکت تولیدی را دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha