۲۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۲۴
کد خبرنگار: 1179
کد خبر: 85568307
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آبرسانی به سه روستای درگیر کم‌آبی در شهرستان کرخه انجام شد

اهواز – ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: با اجرای طرح جهاد آبرسانی در استان، سه روستای شهرستان کرخه از آب شرب پایدار و بهداشتی بهره‌مند شدند.

به گزارش ایرنا صابر علیدادی روز چهارشنبه در مراسم افتتاحیه طرح جهاد آبرسانی به روستاهای شهرستان کرخه اظهارکرد: با اجرای طرح جهاد آبرسانی در شهرستان کرخه، طی یک ماه سه روستای بخش مرکزی شهرستان کرخه با جمعیت سه هزار نفر از نعمت آب شرب پایدار و بهداشتی بهره‌مند شدند.

وی تامین آب روستاها را یکی از اولویت‌های آبفای استان دانست و افزود: این طرح با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و سپاه حضرت ولی عصر (عج) وارد مدار بهره‌برداری قرار گرفت که جا دارد از زحمات نماینده مردم شوش در مجلس و فرمانده سپاه استان تشکر و قدردانی کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان بیان کرد: برای اجرای این طرح ضربتی یک خط انتقال برای تامین آب شرب روستاهای حسین مشلوش، حسین علیه و سلمان داود شهرستان کرخه به طول چهار کیلومتر انجام شد.

وی با اشاره به سرعت روند آبرسانی به روستاهای هدف در طرح جهاد آبرسانی افزود: اجرای این طرح مهم برای جلوگیری از تنش آبی در نقاط هدف می باشد.

علیدادی به اجرای طرح آبرسانی منطقه گردشگری خماط اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح، آب آشامیدنی ۵۸ روستای کرخه از نظر کمی و کیفی ارتقا یافته و بخش زیادی از مشکلات مردم کرخه به ویژه در منطقه آهودشت برطرف می‌شود.

بر اساس این گزارش میزان سرانه مصرف آب برای هر نفر در طول یک شبانه روز ۲۰۰ لیتر است که این رقم در خوزستان به دلیل مصارف کشاورزی، نخلیات و دام به مراتب بیشتر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha