وزیر پیشنهادی صمت مدیری توانمند از جنس تولید و صنعت است
سید محمد اتابک وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت

تهران- ایرنا- رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: «سید محمد اتابک» گزینه پیشنهادی دولت چهاردهم برای وزارت صنعت، معدن و تجارت، مدیری از جنس تولید و صنعتگر است که با روی کار آمدن در این وزارتخانه می تواند مدافع تولید در کشور باشد.

بهرام سبحانی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با اشاره به کارنامه سید محمد اتابک وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: او از جنس صنعت است و تجربه طولانی در صنعت سیمان، معدن و صنایع معدنی و بخش فولاد را دارد و در سمت های مختلف صنعتی ایفای نقش کرده است.

وی افزود: اتابک با توجه به خصوصیات اخلاقی، مدیریتی و تسلط بر کار، گزینه مناسبی برای وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت است.

رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با بیان اینکه اتابک شناخت کامل و جامعی از صنعت دارد، گفت: وی مشکلات و محدودیت ها در حوزه صنعت کشور را به خوبی می‌شناسد و با دانش کافی می تواند راهکارها و سیاست‌های خوبی تبیین کند.

وی عنوان کرد: انتظار داریم تا مجلس شورای اسلامی به این انتخاب رای اعتماد بدهد تا با تکیه بر توان مدیریتی اتابک شاهد حل مشکلات صنعت در کشور باشیم.

اتابک مدافع تولید

سبحانی در ادامه به انتظارات بخش فولاد کشور از وزیر پیشنهادی صمت پرداخت و گفت: ساختار این وزارتخانه با شرایط موجود، به‌روز نیست و نیاز است تا اصلاح ساختار انجام شود. اکنون معاونت مشخصی برای حل امور صنعت فولاد نداریم، باید فردی را که شناخت لازم و کافی از معدن تا محصول نهایی صنعت را دارد، انتخاب کنند.

وی بیان داشت: مجموعه فولاد کشور یکدست مدیریت نمی شود، اکنون سرمایه گذاری‌ها در هر گوشه ای ناهماهنگ است و ظرفیت‌ها متوازن نیست؛ به گونه‌ای که در یک گوشه صنعت سرمایه گذاری می شود و در پایین‌دست و بالادست گلوگاه‌ها و مشکلاتی ایجاد می‌شود.

رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران بر لزوم حل ناترازی انرژی تاکید کرد و گفت: در عمل هم واحدهای صنعتی به ویژه فولاد مشکلات زیادی در تامین برق و گاز دارند، در حالی که تنها هفت درصد از برق کشور و زیر پنج درصد از گاز کشور توسط صنعت فولاد استفاده می‌شود.

وی تاکید کرد: ارزش بازار بورس به صنایع معدنی، فولاد و فلزات است. ما انتظار داریم که اتابک به عنوان مدافع تولید در دولت به موضوعات بخش صنعت از جمله صادرات و نیازهای ارزی توجه ویژه ای داشته باشد و با استفاده از مشاوران کارکشته اقدام کند.

به گزارش ایرنا، سید محمد اتابک روز یکشنبه (۲۱ مردادماه) به عنوان گزینه پیشنهادی دولت چهاردهم برای وزارت صنعت، معدن و تجارت به مجلس شورای اسلامی معرفی شد.

وی با مدرک کارشناس ارشد مهندسی عمران از دانشگاه میشیگان آمریکا دارای سابقه مدیریتی در هیات مدیره انجمن سیمان، هیات مدیره سیمان تهران، عضو شورای مشورتی وزارت صنایع و مجلس و سایر حوزه‌های صنعتی است.

اتابک در کارنامه خود نایب رئیسی اتاق بازرگانی، معاون اقتصادی بنیاد مستضعفان، مدیرعامل و نایب رئیس شرکت سیمان تهران، مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره شرکت اکباتان، عضویت و ریاست هیات مدیره شرکت‌های مختلف از جمله سرمایه‌گذاری بانک مسکن، شرکت صدرا و چند شرکت تولیدی را دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha