ظفرقندی بهترین گزینه برای وزارت بهداشت و معتقد به مبانی نظام است

تهران - ایرنا - رئیس انسیتو قلب و عروق شهید رجایی گفت: وزیر پیشنهادی بهداشت با توجه به آشنایی و مسئولیت‌هایی که در نظام سلامت دارد، بهترین گزینه برای وزارت بهداشت است.

فریدون نوحی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با اشاره به معرفی محمدرضا ظفر قندی به عنوان وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کابینه دولت چهاردهم به مجلس اظهار داشت: با توجه به آشنایی که با دکتر ظفرقندی دارم، وی فردی متدین و علمی در رشته فوق تخصص جراحی عروق است؛ او انسانی ساده زیست، سالم و معتقد به نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی ادامه داد: وزیر پیشنهادی بهداشت سوابق درخشانی در مسئولیت های گذشته خود همچون ریاست دانشگاه علوم پزشکی تهران و سازمان نظام پزشکی دارد و در دوران مسئولیت خود عملکرد قابل قبول و مفیدی داشته است.

رئیس انسیتو قلب و عروق شهید رجایی تاکید کرد: ظفرقندی به دلیل مسئولیت هایی که تاکنون بر عهده داشته، آشنایی خوبی با نظام سلامت کشور دارد.

نوحی به حضور ظفرقندی در جبهه های نبرد در دوران جنگ تحمیلی و حتی جراحت و جانبازی وی نیز اشاره کرد و افزود: وی فردی متدین است و به هیچ وجه نگاه مادی به حوزه بهداشت و درمان ندارد.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی با توجه به اینکه رئیس جمهور وی را به عنوان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مجلس معرفی کرده است، از نمایندگان مجلس می خواهم که با رأی قاطع او را به وزارت بهداشت انتخاب کنند تا سکان این وزارتخانه دراختیار یک فرد متخصص و دلسوز قرارگیرد.

این متخصص قلب و عروق با بیان اینکه نظام سلامت در بهترین موقیعت قرار دارد و افراد متخصص و توانمند و علمی دارای مسئولیت هستند، اظهار داشت: امروز مردم جامعه نیز دغدغه بهداشت و درمان دارند و بنابراین باید فردی آشنا با نظام سلامت و مسلط بر این حوزه انتخاب شود.

وی تصریح کرد: سیاست‌گذاری در حوزه سلامت باید در جهت رفاه مردم باشد تا فردی توانمند نظیر دکتر ظفرقندی در کنار دکتر پزشکیان بتواند موفق عمل کند.

وی با انتقاد از برخی مطالب منتشر شده در فضای مجازی علیه وزرای پیشنهادی تاکید کرد: برخی از مطالبی که فضای مجازی منتشر می شود، انسان را متاثر می کند زیرا اهتمام و تلاش افرادی را که در مسئولیت هایی بودند، زیر سوال می برد در حالی که در این شرایط ضرورتی به پرداختن این دست مطالب نیست.

نوحی با بیان اینکه یکی از بزرگترین اقدامات مجلس در حوزه سلامت تصویب هیات امنای ارزی بود، تاکید کرد: نظیر این اقدامات باید ادامه یابد و دکتر ظفرقندی نیز اعتقاد زیادی به ادامه اینگونه موارد دارد.

رئیس انسیتو قلب و عروق شهید رجایی گفت: در مجموع دکتر ظفرقندی فردی مناسب و بسیار مفید برای وزارت بهداشت است و حتی اگر امروز شرایطی فراهم می‌شد وی با همراه گروه‌هایی از ایران این آمادگی را دارد که به غزه اعزام شود و به عنوان اولین نفرات آماده خدمت رسانی به مردم مظلوم فلسطین است.

به گزارش ایرنا ، محمدرضا ظفرقندی زاده ۱۳۳۷ در تهران که از سوی رئیس جمهور به عنوان وزیر پیشنهادی دولت چهاردهم برای وزارت بهداشت و آموزش پزشکی به مجلس شورای اسلامی معرفی شد، یک پزشک و سیاستمدار است که از ۳ اسفند ۱۳۹۷ تا ۱۰ مهر ۱۴۰۰ در اوج همه‌گیری کووید ۱۹ رئیس سازمان نظام پزشکی ایران بود.

وی فوق تخصص جراحی عروق و استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی تهران است؛ وی اکنون دبیر کلی انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران را بر عهده دارد.

ظفرقندی در شهر تهران متولد و بزرگ شده محله سرچشمه است. دوران ابتدایی تا دبیرستان را در مدرسه علوی به آموختن پرداخت و در سال تحصیلی ۱۳۵۴-۱۳۵۵ فارغ‌التحصیل شد. پس از آن به دبیرستان مفید رفت تا به امر معلمی بپردازد. وی همزمان با معلمی در سال ۱۳۵۵ در رشته پزشکی دانشگاه تهران قبول و ادامه تحصیل داد.

وی برای کمک به مصدومان جنگ به عنوان جراح داوطلب به جبهه جنگ ایران و عراق اعزام شد. پس از بازگشت از جنگ و اتمام دوره دستیاری جراحی در دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال ۱۳۶۸ به درجه استادیاری نائل و سپس در سال ۱۳۷۰ دوره فلوشیپ جراحی عروق و تروما را در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی آغاز کرد، رشته‌ای که ثمره آن راه‌اندازی بخش جراحی عروق در سال ۱۳۷۴ در دانشگاه علوم پزشکی تهران شد.

ظفرقندی در سال ۱۳۷۴، موفق به راه‌اندازی مرکز تحقیقات تروما در بیمارستان سینا شد و در سال ۱۳۸۳ به درجه استاد تمامی دانشگاه نائل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha