نام نویسی ۱۳۰ هزار نفر از فارس برای پیاده روی اربعین

شیراز- ایرنا- معاون امور گردشگری و زیارت استانداری فارس گفت: بیش از ۱۳۰ هزار نفر از این استان برای سفر به عراق و پیاده روی اربعین اقدام به نام نویسی کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، محمد فرخ زاده، چهارشنبه در جمع خبرنگاران در شیراز افزود: متقاضیان شرکت در پیاده روی اربعین موظف به نام نویسی در سامانه سماح و دریافت کد رهگیری هستند.
وی ادامه داد: بر اساس مقررات، خدمات اربعین از جمله بیمه و پرداخت ارز، فقط به زائرانی ارائه می‌شود که در سامانه سازمان حج و زیارت (سماح) ثبت نام کرده باشند.

او اظهار کرد: برای شرکت در پیاده روی اربعین و عبور از مرز و وارد شدن به کشور عراق داشتن گذرنامه معتبر شامل گذرنامه بین‌المللی و یا گذرنامه زیارتی الزامی است.

قائم مقام ستاد اربعین استان فارس گفت: زائران اربعین حسینی (ع) حتما می بایست هنگام خارج شدن از مرز کشورمان مُهر خروج و هنگام وارد شدن به خاک عراق نیز حتما مُهر ورود به این کشور و مجددا هنگام وارد شدن به کشورمان مُهر ورود در گذرنامه شان درج شود.

فرخ زاده افزود: در صورت عدم درج مُهر ورود به کشور عراق، پلیس این کشور ورود این افراد را غیرقانونی دانسته و مشکلات بسیاری از جمله احتمال بازداشت، حبس و یا بازگرداندن به مرز برای این افراد ایجاد خواهد شد.

وی، با اشاره به اینکه سفر به کشور عراق از سه مسیر زمینی، هوایی و دریایی میسر شده ادامه داد: بنا به گفته وزیر راه و شهرسازی، مسیر دریایی زائران اربعین نیز باز شده و نخستین کشتی نیز از بندر خرمشهر به بندر بصره عراق اعزام شده است.

نام نویسی ۱۳۰ هزار نفر از فارس برای پیاده روی اربعین

معاون امور گردشگری و زیارت استانداری فارس، در خصوص خدمات رسانی موکب ها نیز گفت: بیش از ۱۰۰ موکب از استان فارس از جمله موکب‌های درمانی که کادرهای تخصصی و عمومی پزشکی و درمان در آنجا مستقر هستند به زائران خدمات ارائه می دهند.

فرخ زاده ادامه داد: با توجه به اینکه در موکب های درمانی در صورت نیاز دارو به زائران ارائه می‌شود، لذا زائران از به همراه داشتن دارو به ویژه داروهای ممنوعه خودداری کنند.

او اظهار کرد: برخی از داروها که در کشور ما آزاد است مانند داروهای مسکن کدئین دار، در کشور عراق ممنوع است و به همراه داشتن آن جرم محسوب می‌شود و بنابراین زائرانی که بنا به دلایل بیماری مجبور به مصرف اینگونه داروها هستند، حتما نسخه پزشک به زبان انگلیسی نیز به همراه داشته باشند.

وی گفت: از آنجا که زمان انجام زیارت و پیاده روی اربعین ۶ روز است، زائران سفر اربعین خود را مدیریت کنند و برای جلوگیری از ازدحام جمعیت به ویژه در روزهای پایانی، پس از انجام زیارت و پیاده روی، به سرعت به کشور بازگردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha