۲۵ مرداد ۱۴۰۳، ۸:۵۵
کد خبرنگار: 1935
کد خبر: 85568758
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۴ قطعه از اراضی دولتی همدان رفع تصرف شد

۲۵ مرداد ۱۴۰۳، ۸:۵۵
کد خبر: 85568758
۲۴ قطعه از اراضی دولتی همدان رفع تصرف شد

همدان- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی همدان گفت: ۲۴ قطعه از اراضی دولتی این استان که پیشتر به دست سودجویان تصرف شده بود با تلاش یگان حفاظت و نیروهای انتظامی از ابتدای سال جاری تاکنون آزادسازی و رفع تصرف شد.

مجید صالحی‌امیر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با به ثمر رسیدن این تعداد پرونده، اراضی دولتی این استان به ارزش سه هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال از دست افراد سودجو رفع تصرف شد..

وی اظهار کرد: این اراضی در قالب ۲۴ پرونده با تلاش نیروهای یگان حفاظت در راستای انجام وظایف و تکالیف قانونی و صیانت از اراضی دولتی آزادسازی و به بیت المال بازگردانده شده است.

صالحی‌امیر تصریح کرد: شهروندانی که قصد خرید ملک در هر نقطه از شهرهای استان همدان را دارند ابتدا استعلام های لازم را از اداره‌کل راه و شهرسازی در مرکز استان و ادارات راه و شهرسازی شهرستان‌های مختلف به عمل آوردند تا در دام اشخاص زمین خوار و سودجو گرفتار نشوند.

وی تاکید کرد: در صورت رعایت نکردن این موضوع، هرگونه خرید، فروش، انعقاد قرارداد و تغییر شکل زمین‌های ملی و دولتی جرم محسوب شده و پیگرد قضایی دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با هشدار به کسانی که به صورت غیرمجاز اقدام به ساخت بنا در اراضی ملی می‌کنند،گفت: این اداره کل از اراضی دولتی با آمادگی کامل حفاظت و حراست می‌کند و با هرگونه دخل و تصرف در این اراضی و زمین خواری به صورت قاطع برخورد کرده و کوچک‌ترین اغماضی ندارد.

وی اظهار کرد: گروه‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت اراضی همدان به صورت پیمایش روزانه در حال گشت زنی برای رصد اراضی ملی و دولتی زیر پوشش هستند و در صورت مشاهده موارد مربوط به تصرف این اراضی اقدامات قانونی لازم را انجام می‌دهند.

صالحی‌امیر همچنین به نقش مهم گزارش‌های مردمی در جلوگیری از تصرفات اراضی دولتی اشاره و عنوان کرد: گشت حفاظت اراضی این اداره به صورت مستمر مشغول بازدید از حوزه استحفاظی بوده و با هرگونه تصرف اراضی ملی به شدت برخورد می کند.

وی اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت از اراضی در سراسر استان به صورت ۲۴ ساعته و در ۲ شیفت کاری با اولویت‌بندی و مشخص شدن مناطق حساس از نظر تخریب و تصرف به گشت‌زنی مشغول هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی همدان خاطر نشان کرد: هرگونه دخل و تصرف اراضی ملی و دولتی و همچنین تغییر کاربری در اراضی کشاورزی تخلف محسوب و در صورت مشاهده و گزارش، بر اساس قانون با متخلفان برخورد می شود.

وی اطلاع رسانی مردمی را عامل موثر در کاهش تصرف اراضی ملی دانست و افزود: شهروندان هرگونه اخبار و اطلاعات درباره تصرف، تعرض، تجاوز و دخالت افراد سودجو در اراضی دولتی را به سامانه تلفن گویای چهار رقمی ۱۶۵۶ و شماره تلفن ۰۸۱۳۸۲۶۱۱۴۰ اطلاع دهند.

صالحی امیر تاکید کرد: تصرف اراضی دولتی در این استان در محدوده های شهری بیشتر به صورت نهال‌کاری و دیوار چینی است.

وی در رابطه با ضرورت تشکیل یگان،وظایف و ماموریت های آن اظهار داشت: تهیه و تدوین طرح‌های حفاظت از اراضی، املاک، اماکن ، اموال منقول و غیرمنقول سازمان، جلوگیری از هرگونه تعرض، تصرف، تخریب و ساخت وسازهای غیرمجاز در اراضی و املاک دولتی از جمله ماموریت‌های مهم این یگان است.

یگان حفاظت از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن همدان در سال ۱۳۹۴ با هدف صیانت از اراضی دولتی تشکیل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha