۲۵ مرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۲۶
کد خبر: 85569053
T T
۲۸ نفر

برچسب‌ها

طرح احداث دیوار امامزاده عبدالله (ع) شهرری به اتمام رسید

شهرری- ایرنا- شهردار منطقه ۲۰ گفت: در راستای اجرای فعالیت‌های تحول محور، پروژه احداث دیوار امامزاده عبدالله علیه السلام به متراژ ۵۷۷ متر و به مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال به اتمام رسید.

به گزارش ایرنا رضا شنگی روز پنجشنبه در تشریح این خبر اظهار داشت: در راستای بهسازی آرامستان های قدیمی و با توجه به قدمت و اهمیت آستان و آرامستان امامزاده عبدالله (ع)، به منظور بهبود منظر شهری و رفاه حال شهروندان دیوار قدیمی این امامزاده به متراژ ۵۷۷ متر و ارتفاع ۳/۵ متر تخریب و بازسازی شد.

طرح احداث دیوار امامزاده عبدالله (ع) شهرری به اتمام رسید

وی با بیان اینکه بهسازی این دیوار از جمله مطالبات مردمی بود که از مرداد ماه سال گذشته آغاز شد، افزود: با توجه به قدیمی بودن این دیوار و وضعیت ناپایدار آن، از سوی معاونت فنی و عمرانی منطقه ترمیم و بازسازی دیوار قدیمی این آرامستان با اجرای نمای سنتی و قابدار و با استفاده از سنگ، آجر قزاقی و قاب های کاشی کاری اسلامی، پس از گذشت یک سال تکمیل شد.

طرح احداث دیوار امامزاده عبدالله (ع) شهرری به اتمام رسید

آرامستان امامزاده عبدالله با ۱۵ هکتار وسعت و ۹۶۰ حجره آرامگاهی و مشاهیر بزرگ مدفون، یکی از مهم‌ترین اماکن تاریخی است که قدمت آن به دوره صفویه بازمی‌گردد و در سال ۱۳۷۸ در فهرست آثار ملی ثبت شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha