بیش از ۴۲ میلیون قلم داروی قاچاق توسط مرزداران سیستان و بلوچستان کشف شد

زاهدان - ایرنا - فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان از کشف بیش از ۴۲ میلیون قلم انواع داروی قاچاق به ارزش ۱۲۶ میلیارد ریال در مرزهای جنوبی استان خبر داد.

سردار رضا شجاعی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در راستای مراقبت و کنترل مرز و برخورد قاطع با هرگونه اقدام غیرقانونی در نوار مرزی، مرزداران سیستان و بلوچستان به سرنخ‌هایی از فعالیت قاچاقچیان دارو در منطقه مرزی دست پیدا کردند و پس از هماهنگی با مقام قضایی و با رصد اطلاعاتی و برنامه‌ریزی عملیاتی توانستند محموله داروی قاچاق را پیش از ورود از کشور توقیف کنند.

وی افزود: با کار شبانه‌روزی هدفمند اطلاعاتی و شناسایی قاچاقچیان، مسیرهای احتمالی تردد و زمان انتقال محموله مشخص شد و مرزداران در عملیاتی غافلگیر کننده و هوشمندانه توانستند، ضمن دستگیری یک نفر قاچاقچی، سه دستگاه خودرو، تعداد ۴۲ میلیون ۵۳۴ هزار ۵۹ عدد انواع قرص و آمپول قاچاق را کشف کردند.

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ارزش داروهای کشف شده ۱۲۶ میلیارد و ۷۸۰ میلیون ریال برآورد شده است، خاطرنشان کرد: قاچاق دارو علاوه بر آسیب به اقتصاد کشور، می‌تواند آسیب‌های بسیار جدی بر امنیت روانی و سلامت جامعه وارد آورد و مرزدارن استان با تمام توان با این پدیده شوم و غیر انسانی برخورد می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha