۱۴۵همت برای اجرای پروژه های پیش بینی شده کهگیلویه وبویراحمد نیاز است

یاسوج- ایرنا- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه وبویراحمد گفت که بر اساس بررسی ها و ارزیابی های انجام شده رقمی افزون بر ۱۴۵ هزار میلیارد تومان برای اجرای پروژه های پیش بینی شده در بخش های مختلف در این استان نیاز است.

به گزارش ایرنا، جهانگیرشاهینی روز پنجشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه کهگیلویه وبویراحمد اظهار کرد که همچنین بر همین اساس حدود ۲۵همت نیز برای پروژه های نیمه تمام و در حال اجرای استان نیاز است .

وی تصریح کرد که مدیران دستگاه های مختلف اجرایی باید برخی واقعیات موجود بودجه ای ، تخصیص ها و گره هایی که در ابلاغ اعتبارات و بروکراسی های اداری به ویژه در امر موافقت نامه ها را برای رسانه ها و افکار عمومی روشن گری کنند.

شاهینی گفت که هم مردم باید بدانند و هم مقامات و مسئولان کشوری که هزینه کرد احداث یک کیلومتر راه در استانی با ویژگی ها و شرایط توپوگرافی خاص و کوهستانی چند برابر استان های دیگر است.

رشد ۸۰ درصدی اعتبارات کهگیلویه وبویراحمد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد همچنین گفت: اعتبارات این استان در سال ۱۴۰۳ به ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

وی کل میزان بودجه استان در سال ۱۴۰۲ رقمی افزون بر ۲۶ هزار میلیاردذ ریال بود که بودجه ال جاری این رقم به بالای ۳۷ هزار میلیارد ریال رسیده است.

وی با اشاره به اینکه تعهد درامدی مولد سازی در سال ۱۴۰۲ حدود ۱۸ میلیارد تومان بود که محقق شد، گفت:تعهد درآمدی استان کهگیلویه و بویراحمد از محل مولدسازی برای امسال بیش از ۱۴ میلیارد تومان است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با اشاره به تفویض بخشی از اختیارات سیاست دولت در اجرای طرح مولدسازی به استانداران گفت که شناسایی کامل اموال غیرمنقول دستگاه‌های اجرایی اعم از تشخیص مازاد، مستندسازی و تثبیت مالکیت به استانداران تفویض شد.

علی احمد زاده ادامه داد که تشخیص مازاد بودن اموال و «ارزش‌افزایی» و تشخیص اینکه این «ارزش‌افزایی» به چه نحوی در حداقل زمان ممکن حاصل شود نیز به استان‌ها واگذار شد.

او افزود که قیمت‌گذاری اموال بنا بر دستورالعمل مصوب هیات عالی با کارگروه استانی است.

احمدزاده با اشاره به تلاش‌ها و چانه‌زنی‌ها برای اختصاص اعتبار گفت: در سطح ملی باید تلاش و کوشش کنیم تا اعتباری به استان اختصاص داده شود و بعد از آن هم باید تلاش‌ دو چندان شود تا اعتبار تخصیص یابد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این مبالغ می‌تواند گره از کار مردم باز کند و اگر اعتباری اختصاص داده می‌شود و کاری صورت نمی‌گیرد بخشی از کار مردم راکد می‌شود، افزود: اعتبار جذب شده نباید در حساب دستگاه ها راکد بماند و در حوزه های مختلف هزینه نشود.
وی بیان کرد: استان با تنش آبی مواجه است و در حوزه راه و جاده سازی مشکلاتی وجود دارد و با زندگی و جان مردم سر و کار داریم با این شرایط تاسف آور است که پولی به حساب دستگاه‌ بیاید و چند ماه راکد بماند که دولت محاسبات به من گزارش کرده که رقم های بزرگی در حساب دستگاه ها راکد مانده است.
استاندار با اشاره به مطالبات پیمانکاران از دستگاه ها گفت: پیمانکار پروژه ای را به دلیل مطالبه از دستگاهی تعطیل کرده که قابل قبول نیست پول باشد اما پروژه راکد بماند که مدیران با حساسیت کنترل کنند.

استاندار در ادامه سخنان خود افزایش بودجه استان در سه سال اخیر را ثمره یکسری نشست های تخصصی در سازمان برنامه و بودجه دانست و عنوان کرد: بودجه استان در سال ۱۴۰۱، یک هزار و ۵۱۰ میلیارد تومان بود که این رقم در سال گذشته به ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان رسید و از جایگاه بیست کشوری به سوم رسیدیم که نشست های تخصصی در سازمان برنامه و بودجه برگزار و اعلام کردیم که پایه بودجه استان خوب نیست و باید تغییر کند که این مهم رخ داد و امیدوارم رشد پایه بودجه استان در سال های آینده نیز تداوم داشته باشد.
وی عنوان کرد: اینکه پایه بودجه رشد کرده و از رتبه بیستم کشور به جایگاه سوم رسیدیم خوب است اما کفایت نمی‌کند د باید تداوم داشته باشد.
استاندار در ادامه با جابه‌جایی اعتبارات در حوزه آموزش و پرورش و اضافه شدن به حوزه نیرو مخالفت کرد و گفت: در حوزه وزارت نیرو برای رفع تنش آبی و محرومیت زدایی اعتبار خوبی به استان داده نشد اما قابل پذیرش نیست که اعتبارات آموزش و پرورش برای حوزه نیرو کم کنیم.

وی با بیان اینکه وضعیت مدارس از تنش آبی بحرانی تر است، گفت: در آستانه بازگشایی مدارس هستیم اما با مشکل اعتباری برای اتمام مدارس و خرید میز و نیمکت وجود ندارد.

استاندار با بیان اینکه وضعیت آموزش و پرورش از تنش آبی بدتر است، بیان کرد: در اختصاص اعتبارات نباید به نحوی عمل شود که مدارس ما متحمل ضرر و زیان شوند.
وی به وجود ۴۸۳ مدرسه ناایمن در استان اشاره کرد و گفت: وقتی این تعداد مدرسه ناایمن داریم چرا باید پول آموزش و پرورش را برای دستگاه‌ دیگری جابه جا کنیم و اگر خدای نکرده در همین مدارس اتفاقی برای دانش آموزی رخ دهد چه جوابی می‌خواهیم به خانواده او بدهیم.
استاندار در خصوص واگذاری زمین کشاورزی به طرح های صنعتی در گچساران گفت: چند میلیارد تومان پول خرج کردیم برای آبرسانی به زمین های کشاورزی مرغوب در گچساران بعد بخواهیم آن را برای طرح های صنعتی واگذار کنیم که این کار قابل توجیه نیست.

وی افزود: طرح های صنعتی باید در شهرک‌های صنعتی خان احمد یا امامزاده جعفر اجرا نشود و نباید با واگذاری زمین های کشاورزی این بخش را از بین ببریم.

استاندار افزود: بر روی زمین های کشاورزی که تامین کننده خوراک مردم هستیم و باید این موضوع را کنترل کنیم.
وی همچنین در خصوص اتصال استان به آزادراه شیراز_ اصفهان گفت: بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص داده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha