۲۶ مرداد ۱۴۰۳، ۷:۵۱
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85569546
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهادت پنج فلسطینی در حملات هوایی رژیم صهیونیستی به غزه

تهران- ایرنا- منابع خبری بامداد جمعه گزارش دادند که در پی حمله هوایی رژیم صهیونیستی به شهر غزه پنج فلسطینی شهید شدند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری شهاب فلسطین، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد امروز (جمعه) یک منزل مسکونی را در محله الدرج شهر غزه هدف قرار دادند که بر اثر آن پنج فلسطینی شهید شدند.

شنبه گذشته نیز جنگنده‌های رژیم صهیونیستی مدرسه التابعین در محله الدرج را هدف قرار داده بودند که منجر به شهادت بیش از یکصد فلسطینی شده بود.

وزارت بهداشت غزه پیش تر اعلام کرده بود که از ابتدای جنگ غزه (۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون شمار شهدای نوار غزه به ۴۰ هزار و ۵ نفر و تعداد زخمی‌ها نیز به ۹۲ هزار و ۴۰۱ نفر رسید که ۳۳ درصد این شهدا را کودکان، ۸.۶ درصد را سالخوردگان و ۱۸.۴ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد. این وقفه یا آتش بس موقت هفت روز طول کشید و سرانجام ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳ به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha