۲۶ مرداد ۱۴۰۳، ۷:۲۵
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85569541
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزارت بهداشت فلسطین: ۱۰ هزار بیمار سرطانی نیازمند کمک فوری هستند

تهران- ایرنا- وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که ۱۰ هزار بیمار مبتلا به سرطان در غزه نیازمند کمک‌های فوری هستند.

به گزارش بامداد جمعه ایرنا از تارنمای فلسطین آنلاین، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که ۱۰ هزار بیمار سرطانی در نوار غزه وجود دارند که به دلیل فروپاشی سیستم بهداشت و درمان نیازمند سفر درمانی به خارج از این باریکه هستند.

وزارت بهداشت فلسطین افزوده است: رژیم اشغالگر بیماران و مجروحان غزه را از سفر به خارج از این باریکه با بسته شدن گذرگاه زمینی رفح در ۱۰۰ روز پیش، محروم کرده است.

این وزارتخانه تاکید کرده است که رژیم صهیونیستی به طور عمدی کودکان را در نوار غزه به عنوان بخشی از یک جنگ نسل کشی می‌کشد.

وزارت بهداشت غزه پیش تر اعلام کرده بود که از ابتدای جنگ غزه (۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون شمار شهدای نوار غزه به ۴۰ هزار و ۵ نفر و تعداد زخمی‌ها نیز به ۹۲ هزار و ۴۰۱ نفر رسید که ۳۳ درصد این شهدا را کودکان، ۸.۶ درصد را سالخوردگان و ۱۸.۴ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد. این وقفه یا آتش بس موقت هفت روز طول کشید و سرانجام ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳ به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

با گذشت بیش از ۱۰ ماه از حمله رژیم اسرائیل، بخش وسیعی از نوار غزه در بحبوحه محاصره فلج‌کننده و انسداد ورود مواد غذایی، آب تمیز و داروها ویران شده است.

رژیم اسرائیل در دادگاه بین المللی دادگستری (ICJ) به نسل‌کشی متهم شده است. دیوان مذکور به رژیم اسرائیل دستور داد که به سرعت حملات خود به شهر جنوبی رفح جایی که بیش از یک میلیون فلسطینی قبل از حمله به آن در ۶ مه (۱۷ اردیبهشت) به آنجا پناه برده بودند را متوقف کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha