«سیمایی صراف» شخصیتی ارزشمند و دارای تجارب فراوان اجرایی است

تهران- ایرنا- استاد دانشگاه تهران گفت: وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری شخصیتی ارزشمند و با سابقه در حوزه اجرا است و می‌تواند اهداف دولت چهاردهم را به نحوی شایسته‌ای محقق کند.

به گزارش ایرنا، کیومرث اشتریان روز جمعه در گفت‌وگویی با اشاره به انتخاب «حسین سیمایی صراف» گزینه پیشنهادی رئیس جمهور برای تصدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، تصریح کرد: با انتخاب پزشکیان در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری موجی از امیدواری در میان اقشار مختلف جامعه ایرانی پدیدار شده و آنان را به مشارکت بیشتر در سرنوشت خویش دلگرم ساخته است.

وی افزود: این امیدواری از آن رو می‌تواند در میان دانشگاهیان مضاعف باشد که استقلال، ارزش‌های اسلامی، آرامش و آزادی فعالیت‌های علمی در محیط دانشگاهی تضمین می‌شود.

این استاد علوم سیاسی افزود: دکتر حسین سیمایی صراف شخصیتی ارزشمند و با سابقه اجرایی در هیات دولت و وزارت علوم تحقیقات و فناوری است و انشاءالله می‌تواند اهداف دولت دکتر پزشکیان را به نحوی شایسته محقق کند.

اشتریان با اشاره به تجربه ارزشمند دکتر سیمایی در سمت دبیری هیات وزیران، گفت: این تجربه سرمایه‌ای ارزشمند برای هدایت وزارت علوم را در اختیار وی قرار می‌دهد.

این استاد دانشگاه تهران اظهار داشت: سیمایی صراف بی حاشیه، صبور و با تحصیلات حوزوی و دانشگاهی است که شخصیت متمایزی از ایشان ساخته است.

به گزارش ایرنا، حسین سیمایی صراف متولد ۱۳۴۷ در مشهد،‌ علاوه بر تحصیلات حوزوی،‌ دارای مدرک دکتری حقوق خصوصی از دانشگاه شهید بهشتی، کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی از دانشگاه تربیت مدرس و کارشناسی حقوق دانشگاه تهران است.

از شهریور ۱۳۹۸ تا اسفند ۱۴۰۰ (دولت دوازدهم و بخشی از دولت سیزدهم)، پس از محسن حاجی‌میرزایی و پیش از علی بهادری جهرمی، دبیر هیات دولت بوده و سوابق اجرایی متعددی در وزارت علوم بر عهده داشته است.

سیمایی صراف که وکیل پایه یک دادگستری است در سال‌های گذشته، عضو کمیسیون حقوق مدنی معاونت حقوقی قوه قضائیه، عضو شورای راهبردی تنقیح قوانین مجلس شورای اسلامی و عضو مبلغین معاونت بین‌الملل بعثه حج مقام معظم رهبری (از ۱۳۶۶ تا ۱۳۸۰) بوده است.

وی اکنون دانشیار دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی است به افتخارات علمی و پژوهشی همچون پژوهشگر برتر دانشگاه در سال ۱۳۹۲، برنده دوره چهارم کتاب سال حوزه علمیه قم، برگزیده دوره هفتم جشنواره بین‌المللی فارابی و رتبه اول بیست و سومین کتاب فصل جمهوری اسلامی ایران دست یافته است.

تاکنون بیش از ۵۰ اثر، اعم از کتاب و مقاله فارسی و انگلیسی توسط سیمایی صراف تالیف شده و چند کتاب دیگر نیز در دست چاپ دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha