وزیر پیشنهادی بهداشت انقلابی، متخصص و متعهد است

تهران- ایرنا - عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، وزیر پیشنهادی بهداشت را انقلابی و متعهد دانست و گفت: حضور مداوم در جبهه ها در دوران دفاع مقدس همراه با پرورش شاگردان انقلابی و متخصص بخشی از عملکرد دکتر ظفرقندی است.

عالیه زمانی کیاسری در گفت‌و گو با خبرنگار سیاسی درباره معرفی محمدرضا ظفرقندی وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مجلس گفت: وی فردی انقلابی است که با حضور طولانی در دوران دفاع مقدس به یاری مجروحان شتافت و در زمان انجام عملیات رزمندگان حتی گاهی ۲۴ ساعته در اتاق عمل نسبت به جراحی مجروحان اقدام می‌کرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه در طول سال های گذشته، تغییری در میزان تعهد و انقلابی بودن ظفرقندی صورت نگرفته است، یادآور شد: او از اساتید حاذق است که در دوران دفاع مقدس پایه گذار تریاژ و جراحی عروق در کشور شد.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس با اشاره به دوره ریاست ظفرقندی در دانشگاه علوم پزشکی تهران، اظهار داشت: او در آن زمان هم رفتاری حرفه‌ای داشت و همه گروه‌ها را در مدیریت دانشگاه به‌کار گرفت و زمانی هم که رئیس سازمان نظام پزشکی بود برای مطالبات گروه های مختلف علوم پزشکی حرکت کرد.

زمانی کیاسری ادامه داد: ظفرقندی در دوران تدریس در دانشگاه شاگردان زیادی پرورش داد که در نقاط مختلف کشور به ویژه در رشته مهم جراحی عروق در حال خدمت رسانی هستند و علاوه بر علم، تعهد، عدالت محوری و در خدمت مردم بودن را از ظفرقندی آموختند.

این نماینده مجلس با اشاره به بررسی سوابق، عملکرد و اهداف وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این کمیسیون خاطرنشان کرد: اکثریت اعضای کمیسیون نظر مثبت به عملکرد و سابقه وی دارند و در رای گیری نیز تمام این سوابق و برنامه ها تایید شد.

وی ابراز امیدواری کرد که در صحن علنی مجلس نیز نمایندگان با چنین نگاهی از وزیر پیشنهادی بهداشت حمایت همه جانبه داشته باشند.

به گزارش ایرنا، محمدرضا ظفرقندی زاده ۱۳۳۷ در تهران که از سوی رئیس جمهور به عنوان وزیر پیشنهادی دولت چهاردهم برای وزارت بهداشت و آموزش پزشکی به مجلس شورای اسلامی معرفی شد، یک پزشک و سیاستمدار است که از ۳ اسفند ۱۳۹۷ تا ۱۰ مهر ۱۴۰۰ در اوج همه‌گیری کووید ۱۹ رئیس سازمان نظام پزشکی ایران بود.

وی فوق تخصص جراحی عروق و استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی تهران است؛ وی اکنون دبیر کلی انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران را بر عهده دارد.

ظفرقندی در شهر تهران متولد و بزرگ شده محله سرچشمه است. دوران ابتدایی تا دبیرستان را در مدرسه علوی به آموختن پرداخت و در سال تحصیلی ۱۳۵۴-۱۳۵۵ فارغ‌التحصیل شد. پس از آن به دبیرستان مفید رفت تا به امر معلمی بپردازد. وی همزمان با معلمی در سال ۱۳۵۵ در رشته پزشکی دانشگاه تهران قبول و ادامه تحصیل داد.

وی برای کمک به مصدومان جنگ به عنوان جراح داوطلب به جبهه جنگ ایران و عراق اعزام شد. پس از بازگشت از جنگ و اتمام دوره دستیاری جراحی در دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال ۱۳۶۸ به درجه استادیاری نائل و سپس در سال ۱۳۷۰ دوره فلوشیپ جراحی عروق و تروما را در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی آغاز کرد، رشته‌ای که ثمره آن راه‌اندازی بخش جراحی عروق در سال ۱۳۷۴ در دانشگاه علوم پزشکی تهران شد.

ظفرقندی در سال ۱۳۷۴، موفق به راه‌اندازی مرکز تحقیقات تروما در بیمارستان سینا شد و در سال ۱۳۸۳ به درجه استاد تمامی دانشگاه نائل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha