به گزارش ایرنا، ساخت آزاد راه قائمشهر به ساری بیش از چهار سال قبل در دستور کار وزارت راه و شهرسازی در دولت دوازدهم بود که به دلایلی از جمله فقدان اراده لازم برای اجرا و ساخت این طرح مسکوت باقی ماند.
تصویب نامه هیات وزیران در باره ساخت آزاد راه قائمشهر - ساری را معاون اول رئیس جمهوری در دولت دوازدهم خرداد ماه سال ۱۳۹۵ به وزارت راه و شهرسازی، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، وزارت کشور، وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ابلاغ کرده بود.
بر اساس این تصویب نامه وزارت راه ۳۰ درصد منابع مالی مورد نیاز برای احداث آزادراه قائم شهر- ساری و تأسیسات جانبی خاص آن را از محل ردیف اعتباری شماره (۴۰۷۰۲۸۱۸) قوانین بودجه سنواتی و فروش اوراق مشارکت و سایر منابع مصوب مربوط تأمین و طبق مفاد قرارداد منعقده به حساب مشترک طرح واریز می کند.
طرف مشارکت نیز تأمین هفتاد درصد ۷۰ درصد منابع مالی لازم برای احداث آزادراه و تأسیسات جانبی خاص آن را تعهد و تأمین و به حساب مشترک طرح واریز می کند.
در این پیوند یوسف نوری استاندار مازندران امروز جمعه در حاشیه بازدید از آزاد راه ساری - قائمشهر افزود: این آزادراه موسوم به قائمشهر در حوزه استحفاظی سه شهر مرکزی برای حل گره ترافیکی و مشکلات عدیده مسافران و مردم نقش خوبی دارد.
وی ادامه داد: پیش بینی اجرای پروژه از ابتدا خوب بود تا با مشارکت سه گانه دولت، بانکها و وزارت دفاع طرح انجام شود و وزرات دفاع پای کار آمد ولی در دو بخش دیگر باید پیگیری شود زیرا در جدول بودجه امسال اعتبار پیش بینی نشد.
وی با اظهار این که ایجاد آزادراه مزیتهای زیادی دارد، گفت: همچنین باید جلب رضایت بانک برای مشارکت در این پروژه صورت گیرد.
استاندار مازندران همچنین خواستار شناسایی سرمایه گذاران جدید و رفع موانع فراروی شد و گفت: این پروژه دارای معارض محلی بوده و باید راه چارهای برای آن پیدا شود.
نوری واگذاری معدن را از جمله خواستهها برای تسریع در اجرای پروژه اعلام کرد.
نظر شما