امامان جمعه استان تهران: مجلس در رای اعتماد به وزرای دولت وظیفه سنگینی بر دوش دارد

تهران- ایرنا- ائمه جمعه شهرستانهای استان تهران در خطبه ای نماز جمعه این هفته خود ضمن بزرگداشت سالروز ورود آزادگان سرافراز به کشور اعلام کردند: در هفته پیش رو نمایندگان مجلس شورای اسلامی در رای اعتماد به وزرای کابینه دولت چهاردهم وظیفه سنگینی بر دوش دارند.

به گزارش خبرنگاران ایرنا از شهرستانهای استان تهران ، امامان جمعه در سخنان خود ضمن ارج نهادن به ایثارگری های آزادگان سرافراز کشورمان خواستار همدلی مسئولان در رفع مشکلات مردم در تمامی کشور شدند .

ائمه جمعه وجماعات با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در کشتار مردم غزه گفتند: قطعا در روزهای آینده انتقام سختی از این رژیم کودک کش و جنایتکار گرفته خواهد شد.

امام جمعه شهر ری: در روزهای آینده انتقامی سخت و دردناک از رژیم صهیونیستی گرفته خواهد شد

امامان جمعه استان تهران: مجلس در رای اعتماد به کابینه دولت وظیفه سنگینی بر دوش دارد

حجت الاسلام سید علی شاهچراغی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر ری ضمن عرض تبریک سالگرد ورود آزادگان به ایران اسلامی اظهار داشت : ۵۵سال قبل در چنین روزی صهیونیست ها مسجدالاقصی را به آتش کشیدند و جمهوری اسلامی ایران این روز را روز جهانی مسجد نامیده است.

وی تصریح کرد: مساجد انقلاب را حفظ کردند و باید سعی کنیم مجلس عزای سیدالشهدا و مساجد را حفظ کنیم همانطور که نماز جماعت است که نماز جمعه را ادامه می دهد.

وی افزود: درخواست ما از هیئت امنای مساجد، ائمه جماعات، پایگاه های بسیج و مردم این است که مساجد را زنده نگه دارند و جوانان را دریابند، امروزه مساجد ما از جوانان خالی است، ما اگر بخواهیم عزت و انقلاب ما پا برجابماند باید مساجد را گرم نگه داریم و حضور جدی و فعال داشته باشیم.

شاهچراغی در ادامه خاطرنشان کرد: در هفته پیش رو نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار است که به وزرای کابینه دولت چهاردهم رای بدهند،ما اگر بخواهیم یک دولت در تراز جمهوری اسلامی داشته باشیم طبق ۱۰ویژگی که رهبری در مورد انتخاب وزیران فرمودند باید رعایت شود تا دولت چهاردهم در حل مشکلات موفق عمل نماید.
از جمله ویژگی های رهبری که برای انتخاب وزیران اشاره داشتند می توان به امید به آینده و نگاه مثبت به افق ایران اسلامی داشتن، امین بودن، متشرع بودن و در میان مردم به پاک دستی و صداقت مشهور بودن اشاره داشت.

وی به موضوع فلسطین و انتقام از رژیم صهیونیستی اشاره کرد و افزود: موضوع فلسطین در راس موضوعات جهان اسلام است.۱۰ ماه از این حادثه ی غمبار می گذرد بیش از ۴۰هزار زن و کودک و جوان به شهادت رسیدند.

وی خاطرنشان کرد: همانطور که رهبری فرمودند؛ انتقامی سخت و دردناک از رژیم پلید اسراییل گرفته خواهد شد و مطمعنا این انتقام، انتقام کوبنده ای است، در این دو هفته ای که از به شهادت رسیدن اسماعیل هنیه گذشت دلهره و اضطراب در میان میلیون ها اسرائیلی کاری کرده است که خواب را از چشمان آنها ربوده و در پناهگاه ها به سرمی برند.
وی در پایان افزود: این هوشمندی جمهوری اسلامی است که همان ابتدا به رژیم صهیونیستی حمله نکرد. انتقام خون شهید اسماعیل هنیه در روزهای آینده گرفته خواهد شد و قطعا از عملیات وعده صادق محکم تر خواهد بود.

امام جمعه ملارد: اربعین یک پدیده تمدنی و مایه تقویت سرمایه اجتماعی است

امامان جمعه استان تهران: مجلس در رای اعتماد به کابینه دولت وظیفه سنگینی بر دوش دارد

حجت الاسلام خوبانی در خطبه های نماز جمعه این هفته، اربعین را یک پدیده تمدنی و آن را مایه تقویت سرمایه اجتماعی شیعیان بیان کرد .

وی افزود: پیاده روی اربعین میعادگاه سالیانه عموم شیعه است که حول محور امام حسین ع تشکیل و به یک حرکت جهانی و فراملیتی تبدیل شده است. در راهپیمایی اربعین ،همدلی ، محبت و ایثار و فداکاری و خدمت و وفاق بین ملت دو کشور دیده می شود که آثار معنوی آن نیز برای شرکت کنندگان شگفت انگیز است .

خوبانی تصریح کرد : این عظمت و شکوه دشمنان را به واکنش وا می دارد و با تحیر و شگفتی و همچنین غیظ و عصبانیت به تمسخر و بیهوده گویی دچار می شوند .

امام جمعه ملارد در بخش دیگری از خطبه ها به نقش و برکات مسجد در راهبری اجتماعی ،فرهنگی و سیاسی جامعه اشاره کرد و افزود: مسجد محل تربیت اسلامی ، علم و معرفت ، حل مشکلات مردم و هسته مقاومت فرهنگی و تربیتی است که باید از این ظرفیت برای تربیت نیروهای مجاهد، وفادار، مومن، انقلابی و مدیران کارآمد استفاده شود .

وی از راه اندازی شبکه ملی مساجد در سطح شهرستان ملارد خبر داد و وجود ۳۰ مسجد برای جمعیت ۵۰۰ هزار نفری بخش مرکزی ملارد را از کمبودهایی برشمرد که باید مرتفع گردد.

خوبانی خاطرنشان کرد : مسجد آگاه ساز و تربیت کننده مسجدی است که فقط به باز بودن درب آن بهنگام اقامه نمازهای یومیه اکتفا نکرده و به فکر اصلاح وضعیت فرهنگی و اخلاقی جامعه باشد .

امام جمعه ملارد به هیات امنا مساجد توصیه کرد با صبوری و داشتن برنامه، کارایی مساجد را ارتقا ببخشند.

امام جمعه ملارد در ادامه تلاش رییس جمهور برای تشکیل دولت وفاق ملی و حرکت وی به سمت جریانهای مختلف سیاسی در جامعه را تحسین نمود .

خوبانی یادآور شد : انتقام خون میهمان ما قطعی است و کیفیت آن با تدبیر و غافلگیرانه انجام خواهد شد و راهپیمایی اربعین هرسال باشکوهتر برگزار شده و زمینه ساز ظهور حضرت حجت عج را فراهم خواهد ساخت.

امام جمعه موقت شهرستان پردیس: مجلس در بررسی و تایید وزیران وظیفه سنگینی دارند

امامان جمعه استان تهران: مجلس در رای اعتماد به کابینه دولت وظیفه سنگینی بر دوش دارد

حجت الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی تبار در خطبه های عبادی - سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان پردیس در جمع نمازگزاران اظهار داشت: وزیران انتخابی در عالی ترین مناصب اجرایی کشور سکان دار سیاست، اقتصاد و فرهنگ هستند و مجلس شورای اسلامی باید توجه ویژه به روند انتخاب وزرای معرفی شده توسط رئیس جمهور باشند.

وی ادامه داد: بنا بر منویات رهبری منتخبان باید امین، معتقد به اسلام و انقلاب، نگاه مثبت به آینده و امید آفرین،پاکدست، صادق و نگاه ملی و کار آمد داشته باشند.

امام جمعه موقت شهرستان پردیس افزود: مجلس همین شاخص ها را مد نظر بگیرد بدون هیچ گونه ملاحظه سیاسی آن هایی که اصلح هستند را انتخاب کند تا هرچه زودتر این دولت کار خود را شروع کند.

حسینی تبار ضمن گرامیداشت سالروز ورود آزادگان بیان کرد: جمعه بیست و شش مرداد سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی که با صبر خودشان برگ زرینی در دفاع از انقلاب اسلامی از خود به یادگار گذاشتند.

وی ادامه داد: سی و یک مرداد روز جهانی مسجد است و مسجد به عنوان مرکز تربیت خیمه گاه بصیرت قرارگاه سازندگی به تعبیر امام این سنگر باید حفظ شود و تقویت گردد.

امام جمعه موقت شهرستان پردیس ادامه داد:حمله رژیم کودک کش صهیونیستی به مدرسه تابعین و کشتار مردم بی گناه بار دیگر باعث شد که بخش تاریک و پنهان غرب و مدعیان حقوق بشر را به تصویر بکشد که جز تمدن ظلم و سلطه و عوام فراری چیزی ندارند.

حسینی تبار افزود: رژیم نامشروعی که حیات ننگین خود را با اشغال و قتل عام و ترور تا به امروز ادامه داده و توسط هم پیمانان غرب مخصوص آمریکا حمایت می شود این ها بزرگ ترین بازنده جنگ در اخلاق و انسانیت هستند.

حسینی تبار بیان کرد: از همه مسئولین شهرستان مخصوص فرماندار و تمام مدیران اجرایی می خواهم که لحظه ای در کار خدمت کسانی تعلق نداشته باشند تا استقرار کامل دولت همچنان به وظایف خود عمل کنند.

وی ادامه داد: مسئله حمل و نقل شهرستان پردیس که از اولویت های به حق این مردم است و صرفه جویی آب و برق یکی از سفارشات مسئولین به آحاد ملت است تا بتوانیم از این بحران بیرون بیاییم.

امام جمعه دماوند : قطعی‌های مکرر برق باعث ایجاد مشکل در شبکه آبرسانی و نارضایتی مردم شده است

حجت الاسلام فتاح‌دماوندی در خطبه های نماز جمعه دماوند افزود: دولت موضوع تامین آب و برق و گاز پایدار را در اولویت قرار دهد.

امام جمعه دماوند اظهار کرد: قطعی‌های مکرر و طولانی مدت برق در شهرستان دماوند به کشاورزان و کارخانجات ما لطمه‌های مالی زیادی زده است.

وی افزود: دولت باید برای جلوگیری از قطع برق صنعتی و کشاورزی و کاهش ساعات قطعی برق در تابستان برنامه جدی داشته باشد.

خطیب نماز جمعه دماوند تأکید کرد: برای حمایت از تولید و تحقق شعار سال باید زیرساخت برق کشور تقویت شود.

فتاح‌دماوندی بیان کرد: قطعی‌های مکرر برق باعث ایجاد مشکل در شبکه آبرسانی به منازل هم می‌شود که نارضایتی مردم را در پی داشته است.از دولت انتظار داریم موضوع تامین آب و برق و گاز پایدار را در اولویت قرار دهد.

امام جمعه دماوند تأکید داشت: از مجلس شورای اسلامی توقع داریم در موضوع تامین انرژی مورد نیاز کشور از وزرای پیشنهادی رئیس جمهور محترم برنامه عملیاتی دقیقی را مطالبه کنند.

امام جمعه پاکدشت: جمهوری اسلامی خونخواهی میهمان خود را حق مسلم نظام می داند

حجت‌الاسلام رضا جوکار امام جمعه شهرستان پاکدشت در خطبه نماز جمعه این هفته اظهار داشت: اربعین نقطه تلاقی آزادگان جهان حول محور اباعبدالله الحسین (ع) است، پیش بینی می شود امسال غیر مسلمان ها نیز از کشورهای مختلف برای دفاع از مردم مظلوم غزه و فریاد آزاد خواهی سیدالشهداء خود را به کربلا برسانند.

وی با تبریک سالروز بازگشت آزادگان به کشور بیان کرد: آزادگان سرافراز ایران اسلامی با صبر و استقامت فریاد آزادی و آزادی خواهی سر دادند و در چنین روزی درسال ۱۳۶۹به وطن بازگشتند، که به تعبیر رهبر حکیم و فرزانه آزادگان ما برای کشور حفظ آبرو کردند.

 امام جمعه پاکدشت اذعان داشت: لابی صهیونیستی _اسرائیلی کنگره آمریکا را به دست گرفته است و با حمایت های رئیس جمهور آمریکا مهمان ما اسماعیل هنیه را شهید و در کشورهای حامی مقاومت جنایت های مختلف انجام می دهند و از طرفی حمام خون در مدرسه ی تابعین راه می اندازند و امّت اسلام نیز همچنان ساکت است.

جوکار تصریح کرد: جمهوری اسلامی خونخواهی مهمان شهید خود اسماعیل هنیه را حق خویش می داندو هم‌ اکنون این جنگ روانی است که باعث رعب و وحشت رژیم صهیونیستی شده است و این وضعیت بلاتکلیفی که برای رژیم‌ ایجاد شده بسیار سخت از انتقام و خونخواهی مهمان عزیزما است. 

امام جمعه پاکدشت با اشاره به انتقام سخت جمهوری اسلامی تاکید کرد: جمهوری اسلامی خونخواهی مهمان عزیز را حق مسلم خود می داند. اما جنگ روانی که موجب رعب و وحشت و بلاتکلیفی در رژیم صهیونیستی شده است به مراتب سخت تراز انتقام و خونخواهی مهمان عزیز ما است.

وی درپایان با اشاره به روز ۳۱مرداد روز صنعت دفاعی کشور افزود: پس ازدوران دفاع مقدس، دوران شکوفایی صنعت دفاعی شکل گرفت که ما باید به مجموعه صنایع دفاعی پارچین که تقطه قوت جمهوری اسلامی و مایه ی افتخارمااست مباهات کنیم . صنعت دفاعی قوی و بازدارنده ی نظام اسلامی ادبیات گفتاری قلدر مآبانه را تغییر داده است و آنها امروزه به گونه دیگری احساس تواضع و کرنش می کنند و این صنایع تجلی ما می توانیم شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha