استاندار ایلام: مشکلی برای تامین آب و یخ مورد نیاز موکب‌ها و زوار وجود ندارد

ایلام -ایرنا- استاندار ایلام با بیان اینکه آب بسته‌بندی به میزان کافی برای مصرف زوار انباشت شده است، گفت: مشکلی برای تأمین آب مورد نیاز موکب‌های مستقر در مرز مهران و زوار اربعین وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، « حسن بهرام نیا» شامگاه جمعه در نشست کمیته آب ستاد اربعین استان ایلام، در سالن جلسات مرکز پایش تصویری شهر مهران، با تاکید بر انجام تدارک لازم برای انباشت و توزیع آب و یخ بین مواکب و زوار، اظهار کرد: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شوذ که در هیچ مقطعی از اجرای عملیات بزرگ اربعین در مرز مهران، با کمبود آب و یخ مواجه نشویم.

وی افزود: با توجه گرمای هوا، تامین آب شزب از نیازهای اصلی زوار است و آب خنک مورد نیاز زوار در پارکینگ بزرگ اربعین، میدان اربعین، پایانه شهید رئیسی (برکت) و پایانه شهید سلیمانی مرز مهران توزیع می‌شود.

بهرام‌نیا با بیان اینکه ۲۳ میلیون بطری آب وارد استان شده است، گفت: فقط ۶ میلیون آب مصرف شده است و آب مورد نیاز ذخیره شده و مشکلی در این راستا وجود ندارد.

استاندار ایلام: مشکلی برای تامین آب و یخ مورد نیاز موکب‌ها و زوار وجود ندارد

با گزارش ایرنا، در این نشست اعلام شد ۲۲ ایستگاه آب در پایانه مرزی (شهید حاج قاسم سلیمانی) مهران تعریف شده که پنج تا ۶ ایستگاه از این تعداد، به عنوان منابع اصلی تامین آب در نظر گرفته شده و بر این اساس اگر یک ایستگاه آب نداشته باشد تا رساندن آب به موکب‌ها مشکلی برای زائران پیش نمی آید

در این نشست همچنین اعلام شد با توجه به گرمای هوا و مصرف زیاد آب، آب زیاد است، در ایستگاه مرزبانی در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۰ هزار بطری آب مصرف شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha