هوشمندسازی کشاورزی کردستان در دستور کار است

سنندج- ایرنا- رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: هوشمندسازی کشاورزی منجر به افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌های تولید می‌شود و یکی از برنامه‌های کشاورزی استان حرکت در این مسیر است.

پیمان اسکندری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از برگزاری سمینار و نمایشگاه هوشمندسازی کشاورزی در آذرماه سال جاری در این استان خبر داد و اظهار کرد: این سمینار و نمایشگاه به منظور ارتقای سطح بهره‌وری در بخش کشاورزی و معرفی فناوری‌های نوین در این حوزه برگزار می شود.

وی افزود: در این نمایشگاه موضوعات و فن‌آوری‌های نوینی همچون معرفی آخرین دستاوردهای فناوری در حوزه کشاورزی، هوشمندسازی آبیاری و مدیریت منابع آب، استفاده از پهپادها و سنجش از دور در کشاورزی، کاربرد هوش مصنوعی در کشاورزی دقیق، مکانیزاسیون کشاورزی و استفاده از ماشین‌آلات مدرن مطرح خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در خصوص اهمیت این رویداد گفت: با توسعه کشاورزی پایدار و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین، می‌توان به کشاورزی پایدار دست یافت و منابع طبیعی را به نحو بهتری مدیریت کرد.

اسکندری بهبود کیفیت محصولات کشاورزی را یکی دیگر از اهداف مهم توسعه کشاورزی هوشمند دانست و یادآور شد: امیدواریم با استفاده از فناوری‌های نوین می‌توان محصولات کشاورزی با کیفیت‌تر تولید کرد.

وی ایجاد اشتغال مستعدین عرصه کشاورزی را یکی دیگر از نتایج کشاورزی هوشمند خواند و اظهار کرد: توسعه فناوری‌های نوین در کشاورزی می‌تواند منجر به ایجاد اشتغال و افزایش درآمد کشاورزان شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با ابراز امیدواری از اینکه این سمینار و نمایشگاه با استقبال گسترده کشاورزان، کارشناسان کشاورزی و فعالان بخش خصوصی روبرو شود، یادآور شد: انتخاب ماه آذر برای برگزاری سمینار به دلیل پایان فصل برداشت زراعت و باغات استان است تا کشاورزان با فراغت خاطر به دور از مشغله کاری بتوانند در آن شرکت کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha