۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۰۱
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85578720
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

توزیع کود شیمیایی پاییزه در کردستان آغاز شد

۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۰۱
کد خبر: 85578720
توزیع کود شیمیایی پاییزه در کردستان آغاز شد

سنندج- ایرنا- مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان کردستان گفت: توزیع کود شیمیایی برای کشت پاییزه از ابتدای شهریور سال جاری در استان آغاز شده است.

شاپور کرمی روز دوشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به آغاز کشت پاییزه کشاورزان و بهره‌برداران استان برای دریافت سهمیه کود پاییزه می توانند پس از دریافت حواله الکترونیکی سهمیه خود را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه کشاورزان می توانند از انبارهای عاملان توزیع و اتحادیه شرکت های تعاون روستایی نسبت به دریافت سهمیه کود خود اقدام کنند، افزود: ۱۰۶ عامل توزیع نهاده‌های کشاورزی به ویژه کود شیمیایی در استان برای توزیع کود در نظر گرفته شده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان کردستان اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۱ درصد کود ازته، ۴۲ درصد کود فسفاته و ۸۹ درصد کود پتاسه در استان جذب شده است.

کرمی یادآور شد: میزان کل تامین و تدارک کود در استان از ابتدای امسال تاکنون ۳۶ هزار تن بوده که از این میزان ۲۲ هزار تن آن بین کشاورزان توزیع شده است.

یک میلیون و ۲۱۷ هزار و ۳۸ هکتار از مساحت کردستان به اراضی کشاورزی اختصاص دارد که این میزان حدود پنج درصد اراضی کشاورزی کشور را تشکیل داده است؛ ۹۶ درصد سطح اراضی کشاورزی استان هم به کشت سالانه محصولات زراعی و سطح آیش (بدون کشت) و چهار درصد به عبارتی ۵۲ هزار و ۶۷۰ هکتار آن هم به اراضی باغی اختصاص پیدا کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha