اولین پرواز از شاهرود به نجف انجام شد / صدور مجوز برای دومین پرواز

شاهرود - ایرنا - معاون استاندار سمنان و فرماندار ویژه شاهرود با اشاره به انجام اولین پرواز زائران اربعین از فرودگاه این شهر، گفت: مجوز دومین پرواز بین‌المللی از این فرودگاه به مقصد نجف اشرف با پیگیری‌های مسوولان اخذ شد.

ابوطالب جلالی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به استقبال مردم از نخستین پرواز بین‌المللی فرودگاه شهدای شاهرود به مقصد نجف اشرف و تکمیل ظرفیت هواپیمای بویینگ ۷۳۷ و با پیگیری فرمانداری و احمد عجم نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی، پرواز دوم نیز از این فرودگاه بین‌المللی به مقصد نجف اشرف توسط شرکت هواپیمایی ایران‌اِیر برنامه‌ریزی شود.

وی با اشاره به اینکه نخستین پرواز از شاهرود به نجف با ۱۰۳ مسافر دقایقی قبل انجام شد، ابراز کرد: پرواز دوم از مبدا فرودگاه بین المللی شاهرود به مقصد نجف اشرف یکم شهریور و پرواز برگشت ششم شهریور ۱۴۰۳ است.

نخستین پرواز فرودگاه بین‌المللی شاهرود به مقصد نجف اشرف با هواپیمای بویینگ ۷۳۷ امروز بیست و هفتم مرداد انجام شد.

فرودگاه شاهرود حدود ۳۰ سال پیش در زمینی به مساحت ۷۲۰ هکتار در ۱۵ کیلومتری شرق این شهرستان و در مجاورت جاده شاهرود به مشهد ساخته شد.

سال ۱۳۶۷ برای توسعه فرودگاه، ساخت ساختمان‌های پایانه مسافری، تطویل و توسعه باند پرواز و اپرون آغاز شد.

اواخر سال ۱۳۸۰ با فرود نخستین هواپیمای مسافری، بهره‌برداری از این فرودگاه آغاز شد.

در هفته دولت ۱۴۰۱ نیز ساختمان ایستگاه هواشناسی فرودگاه بین المللی شهدای شاهرود افتتاح شد؛ این طرح با اعتبار سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی و ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی در چهارمین روز از هفته دولت بهره‌برداری شد.

به گزارش ایرنا، در برخی شرایط بحرانی همانند زلزله و حوادث غیرمترقبه که در جای جای کشور احتمال رخدادش وجود دارد و امکان و زمان آن با تمامی پیشرفت‌های علمی و دستاوردها در این عرصه هنوز قابل پیش‌بینی نیست، وجود فرودگاه فعال می‌تواند یکی از مهمترین موارد برای کمک رسانی بهتر و بیشتر به مردم و منطقه باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha