تحقق مطالبات پرستاران اراک نیازمند مصوبات قانونی است

اراک - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تحقق مطالبات پرستاران تجمع‌کننده مقابل بیمارستان ولیعصر(عج) اراک نیازمند مصوبات قانونی در سطح ملی است.

دکتر«علیرضا امانی» روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا، افزود: رفع و پرداختن به این مطالبات باید از کانال‌هایی فراتر از استان پیگیری شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: برای کمک به تحقق مطالبات پرستاران، نامه‌ای به رییس مجمع نمایندگان استان ارسال شد و رونوشت نیز به استانداری و نمایندگان مجلس ارسال شده است.

دکتر امانی با اشاره به اینکه استان مرکزی در پرداخت مطالبات پرستاران، از متوسط کشوری پیش تر است، افزود: راه رسیدن به مطالبه به حق، تجمع و ترک محل کار و عدم ارایه خدمت درمانی به بیماران نیست، بلکه باید از طریق مصوبات مجلس و سازمان برنامه و بودجه پیگیری شود.

وی از پرستارانی که ترک کار نکردند و خدمت رسانی به بیماران را متوقف نکردند، تشکر و قدردانی کرد و گفت: ادامه این روند موجب ایجاد خلل در ارایه خدمات درمانی به بیماران خواهد شد و همچنین برخی افراد سودجو از این شیوه مطالبه، مغرضانه سوء استفاده رسانه‌ای خواهند کرد و پیگیری مطالبه پرستاران را کُند و طولانی می‌کنند.

وی توضیح داد: ردیف اعتباری خاص برای پرداخت کارانه پرستاران وجود ندارد و دانشگاه باید از محل بیمه آن را تامین کند که بیمه‌ها نیز در این خصوص همکاری لازم را ندارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: راه رسیدن به مطالبه به حق، تجمع و ترک محل کار و عدم ارایه خدمت درمانی به بیماران نیست بلکه باید از طریق نظام پرستاری مطالبات از مجاری قانونی پیگیری شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پاسخ به این سوال که گفته شده چرا پول برای توسعه ساختمان و مراکز درمانی اراک وجود دارد اما برای پرداخت مطالبات پرستاران پول نیست، بیان کرد: توسعه زیرساخت مراکز درمانی، هیچ ارتباطی به سایر بخش‌ها ندارد و توسعه این مراکز با پیگیری دانشگاه و با اعتبار مالی مورد نظر محقق شده است.

اولین تجمع اعتراضی پرستاران بیمارستان ولیعصر(عج) اراک ۲۴ مرداد نیز برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha