۲۷ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۳۳
کد خبر: 85570738
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پایتخت نیمه کاره اندونزی میزبان جشن سالگرد استقلال شد

تهران- ایرنا- اندونزی سالگرد استقلال خود را در «نوسانتارا» پایتخت جدید و نیمه‌کاره‌اش جشن گرفت.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، مقامات کشور اندونزی روز شنبه همزمان با فرا رسیدن هفتادونهمین سالروز استقلال این کشور با پوشیدن لباس‌های سنتی قبایل اندونزی، در نوسانتارا پایتخت جدید و نیمه‌کاره این کشور حضور یافتند.

پایتخت نیمه کاره اندونزی میزبان جشن سالگرد استقلال شد

نوسانتارا یک طرح قدیمی از جوکو ویدودو رئیس جمهوری اندونزی است که عواملی مانند کووید ۱۹، کمبود سرمایه‌گذاری خارجی و استعفای روسای این طرح، بر سرعت ساخت و کسری بودجه طرح انتقال پایتخت تاثیر گذاشت.

احداث پایتخت جدید اندونزی از اواسط ۲۰۲۲ در منطقه‌ای به مساحت حدود ۲ هزار و ۶۰۰ کیلومتر مربع آغاز شد. از آغاز احداث این شهر، هفت مراسم چشمگیر در آن برگزار شده است. عمده سرمایه‌گذاران این شهر شرکت‌های اندونزیایی هستند و دولت تنها ۲۰ درصد بودجه ۳۳ میلیارد دلاری ساخت آن را تقبل می‌کند.

جاکارتا با حدود ۱۰ میلیون نفر جمعیت مرکزی و بیش از ۳۰ میلیون نفر در کلان‌شهرهای پیرامون، همواره تحت تاثیر باران‌های سیل‌آسا قرار داد و خیابان‌های آن به حدی زیر آب رفته که هزینه رفع انسداد معابر، هر ساله حدود ۴.۵ میلیارد دلار برای دولت هزینه دارد.

پایتخت نیمه کاره اندونزی میزبان جشن سالگرد استقلال شد

جوکووی در ماه‌های اخیر به دنبال تقویت اعتماد به این پروژه بزرگ بوده و زمینه را برای ساخت هتل‌ها و ساختمان‌های اداری فراهم و اولین جلسه کابینه را در کاخ ایالتی جدید عقاب‌شکل برگزار کرده است.

اما او همچنین گفته است که برنامه‌های جابه‌جایی هزاران کارمند دولتی به نوسانتارا می‌تواند به تعویق بیفتد؛ پس از آنکه پیشتر به آنها دستور داده بود که وسایل خود را جمع کنند و در ماه سپتامبر حرکت کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha