۹ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۰۹
کد خبر: 85552911
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

رئیس جمهور اندونزی کار را از پایتخت جدید آغاز کرد

تهران- ایرنا- به دنبال تصمیم‌گیری در مورد انتقال پایتخت اندونزی از جاکارتا به شهر «نوسانتارا»، جوکو ویدودو رئیس جمهور این کشور کار خود را از کاخ ریاست جمهوری در پایتخت جدید اداری آغاز کرده است.

به گزارش ایرنا، روزنامه گاردین امروز سه‌شنبه گزارش داد که پایتخت اندونزی از شهر پر ترافیک جاکارتا به شهر نوسانتارا در شرق استان کالیمانتان در جزیره بورنئو انتقال می‌یابد اما این پروژه ۳۳ میلیارد دلاری که در سال ۲۰۱۹ اعلام شد، ماه‌ها شاید حتی سال‌ها از برنامه عقب است.

جوکو ویدودو پس از سپری کردن اولین شب در کاخ ریاست جمهوری که ۹۰ درصد آن تکمیل شده است، گفت: نتوانستم خوب بخوابم... شاید به خاطر اینکه اولین بار بود.

با توجه به اینکه هنوز ساخت کاخ ریاست جمهوری در پایتخت جدید به پایان نرسیده، ویدودو اشاره کرد: هنوز هزاران کارگر در محل هستند. آنها هنوز در حال نظافت و چیدمان وسایل هستند. همه چیز در حال پیشرفت است.

رئیس جمهور اندونزی که مشخص نیست چه مدت در آنجا اقامت خواهد داشت، بیان کرد: هیچ مشکلی از نظر آب و برق وجود ندارد، اینترنت نیز به خوبی کار می‌کند.

نوسانتارا قرار است اولین جشن «روز استقلال اندونزی» را در ۱۷ اوت (۲۷ مرداد) برگزار کند و انتظار می‌رود انتقال رسمی پایتخت از جاکارتا (در فاصله ۱۲۰۰ کیلومتری از نوسانتارا) در همین روز انجام گیرد.

طرح جابجایی پایتخت هنوز جای بحث است. در این میان، پیشرفت آهسته ساخت و ساز و ضرب‌الاجل‌های تاریخ گذشته رئیس «اداره پایتخت نوسانتارا» و معاونش را ماه گذشته میلادی مجبور به استعفا کرد.

بیشتر ساختمان‌ها در پایتخت جدید ناتمام هستند بطوریکه تنها طبقات پایینی ساختمان چند وزارتخانه‌ قابل استفاده هستند. تاخیرها همچنین بر برنامه‌های جابجایی ۱۲ هزار کارمند دولتی به نوسانتارا در ماه جاری میلادی (ژوئیه) تأثیر گذاشته است. عبدالله ازور انس، وزیر اصلاحات اداری و بوروکراتیک اندونزی، گفته است که جدول زمانی جابجایی بر اساس «آمادگی زیرساخت‌ها» تنظیم خواهد شد.

جوکووی در اوایل ماه جاری میلادی گفت که نوسانتارا تا روز استقلال حدود ۱۵ درصد کامل خواهد شد، اما انتظار نمی‌رود که کل شهر تا سال ۲۰۴۵ تکمیل شود.

دولت ویدودو به شدت بر سرمایه‌گذاری خصوصی برای ساختن پایتخت جدید متکی بوده است، به طوری که دولت تنها ۲۰ درصد از هزینه‌ها را به عهده می‌گیرد؛, ساخت زیرساخت‌های اساسی، ساختمان‌ها و تأسیسات برقی در «منطقه اصلی» بر عهده دولت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha