۲۷ مرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۴۵
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85570808
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

مرکز پاتولوژی بیمارستان مهر ملایر راه‌اندازی شد

۲۷ مرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۴۵
کد خبر: 85570808
مرکز پاتولوژی بیمارستان مهر ملایر راه‌اندازی شد

همدان- ایرنا- رئیس بیمارستان مهر ملایر گفت: مرکز پاتولوژی این بیمارستان به همت یکی از خیرین نیکوکار ملایری با ۱۵ میلیارد ریال اعتبار راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ «یوسف رحیمی» روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با راه‌اندازی این مرکز، آزمایش بیماران که تا پیش از این در مراکز پاتولوژی خصوصی انجام می‌شد از این پس در بیمارستان مهر قابل انجام است و حتی آمادگی پذیرش نمونه پاتولوژی از سایر مراکز درمانی را نیز داریم.

وی با بیان اینکه بیمارستان مهر دارای ۱۲۸ تختخواب بود، افزود: با اضافه شدن ۲۰ تخت NICU نوزادان و ۲۰ تخت Post NICU در مجموع با ۴۰ تخت، تعداد تخت‌های بیمارستان مهر از ۱۲۸ تختخوابی به ۱۷۲ تختخوابی افزایش یافت.

رئیس بیمارستان مهر ملایر ادامه داد: تا سال گذشته خرید هر تخت ICU، حدود ۵۰ میلیارد ریال هزینه داشت که با حمایت‌های دانشگاه علوم پزشکی همدان و با کمک خیرین این ۴۰ تخت به بیمارستان مهر اضافه شد.

رحیمی با بیان اینکه اولین مرکز بخش LDR(زایمان طبیعی) و زایمان در آب و بدون درد در بیمارستان مهر راه‌اندازی شد، بیان کرد: در حال حاضر تمام زایمان‌ها در بیمارستان مهر در اتاق VIP انجام می‌شود و همراه بیمار اجازه دارد در یک فضای دلنشین و آرام در کنار بیمار حضور داشته باشد.

وی، زایمان در بیمارستان مهر را کاملا رایگان دانست و گفت: تا پیش از این ۷۰ درصد زایمان‌ها سزارین بود، در حالی‌که طبق الزامات قانونی نباید بیش از ۴۰ درصد زایمان‌ها سزارین باشد و با انجام این اقدامات، هم اکنون ۶۰ درصد زایمان‌ها به صورت طبیعی و ۴۰ درصد مابقی به‌دلیل منع زایمان طبیعی، به‌صورت سزارین انجام می‌شود.

مرکز پاتولوژی بیمارستان مهر ملایر با ۱۵ میلیارد ریال راه‌اندازی شد

ایجاد ۴۰ تخت مراقبت‌های ویژه نوزداران در بیمارستان مهر ملایر

رئیس بیمارستان مهر ملایر با تاکید بر اینکه باید فرهنگ زایمان طبیعی در بین مردم ترویج یابد، ادامه داد: راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری به عنوان اولین مرکز در استان همدان از مهمترین اقدامات شاخص در این بیمارستان بود تاکنون چندین مورد بارداری موفق در این مرکز انجام شد.

رحیمی ویزیت رایگان توسط متخصص زنان، کارشناس تغذیه، روان پزشک و آزمایشات مورد نیاز برای بیماران و IUI (تلقیح داخلی رحمی اسپرم) را از جمله خدمات در این مرکز برشمرد و گفت: به دنبال اضافه کردن متخصص طب سنتی در این مرکز و اخذ مجوز IVF (باروری آزمایشگاهی) هستیم.

وی راه‌اندازی مرکز غربالگری سرطان بیمارستان مهر را به عنوان اولین مرکز در استان همدان از دیگر دستاوردها برشمرد و افزود: ماهانه تعداد قابل توجهی بیمار در حوزه سرطان‌های سیستم گوارش، معده و روده، سرطان‌های سیستم تناسلی زنان و سرطان سینه به این مرکز مراجعه می‌کنند.

رئیس بیمارستان مهر ملایر همچنین به احداث و نوسازی اورژانس این بیمارستان با مشارکت خیرین اشاره و بیان کرد: تا پیش از این اورژانس بیمارستان مهر در فضایی به مساحت ۳۵۰ متر مربع بود که اورژانس فعلی در فضایی به مساحت یک‌هزار مترمربع با ۱۶ تخت بستری و یک تخت احیا نوزاد و ۲ تخت احیا بزرگسال احداث شد و ماهانه به بیش از ۱۰ هزار مراجعه کننده خدمات ارائه می‌دهد.

رحیمی با بیان اینکه با ساخت اورژانس جدید، ۷۰ نفر تعداد مراجعان به‌صورت روزانه به این بیمارستان افزایش یافته است، یادآور شد: درمانگاه تخصصی این بیمارستان نیز در شأن مردم نبود که درمانگاه تخصصی در فضایی جدید به مساحت ۴۰۰ مترمربع و با ۱۲ اتاق منتقل شد.

مرکز پاتولوژی بیمارستان مهر ملایر با ۱۵ میلیارد ریال راه‌اندازی شد

وی همچنین به راه‌اندازی درمانگاه دیابت در بیمارستان مهر اشاره و اظهار کرد: در حال حاضر این مرکز به بیش از یک‌هزار بیمار دیابتی خدمات ارائه می‌دهد و روزهای دوشنبه و چهارشنبه دکتر متخصص در این مرکز حضور دارند و بیماران تحت کنترل هستند.

رئیس بیمارستان مهر ملایر در ادامه از راه‌اندازی بخش دندانپزشکی این بیمارستان به‌عنوان اولین بیمارستان در سطح استان خبر داد و ابراز امیدواری کرد: بخشی از خدمت را به افراد تحت پوشش بیمه سلامت و روستایی ارائه دهیم.

رحیمی گفت: در حال حاضر تمامی خدمات دندانپزشکی برای کودکان در مرکز دندانپزشکی انجام می‌شود و به دلیل کمبود تجهیزات، فعلا خدمات ترمیم سطحی برای بزرگسالان در این مرکز قابل انجام است و در آینده این خدمات تکمیل خواهد شد و با جذب نیروی دندانپزشکی، تلاش می‌کنیم این مرکز به یک مرکز شبانه‌روزی تبدیل شود.

وی با بیان اینکه بیمارستان مهر سال گذشته بالاترین میزان خرید تجهیزات از نظر تعداد و مبلغ را در بین بیمارستان‌های استان همدان داشت، بیان کرد: برای خرید این تجهیزات تمامی هزینه‌ها از منابع وزارت بهداشت و درمان و حوزه خیرین تامین شده است.

رئیس بیمارستان مهر ملایر ادامه داد: با راه‌اندازی یک واحد ترک اعتیاد در بیمارستان مهر، روانشناس در این مرکز مستقر است و خدمات سرپایی به معتادان و خانواده‌هایشان ارائه می‌شود.

رحیمی یادآور شد: ماهانه بیش از ۱۰ هزار بیمار به اورژانس بیمارستان، ۱۵۰۰ بیمار به اورژانس مامایی و بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ بیمار برای جراحی به این بیمارستان مراجعه می‌کنند و در حال اخذ مجوز درمان بیماران خارجی و بین‌المللی در این بیمارستان هستیم.

به گزارش ایرنا؛ شهرستان ملایر دارای سه بیمارستان امام حسین(ع)، مهر و تامین اجتماعی دکتر غرضی با بیش از ۵۰۰ تخت فعال است و معین درمان جنوب استان همدان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha