۲۷ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۴۲
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85570591
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خیرین سلامت ملایر بانی احداث ۲ پروژه بزرگ درمانی شدند

همدان- ایرنا- رئیس مجمع خیرین سلامت ملایر گفت: با کمک و مشارکت خیرین سلامت این شهرستان ۲ پروژه بزرگ درمانی شامل مرکز آنژیوگرافی و همراه‌سرای بیمارستان امام حسین(ع) این شهر در دست احداث قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ دکتر «عباس آذرهمایون» روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مرکز آنژیوگرافی به عنوان یکی از نیازهای مهم درمانی این شهرستان است که به همت یکی از خیرین سلامت ساختمان آن در دست احداث است و امیدواریم هر چه سریعتر به مرحله بهره‌برداری برسد.

وی افزود: با توجه به اینکه بیمارستان امام حسین(ع) مرکز تصادفات و مرکز ترومای جنوب استان همدان است و همراهان بیماران برای اسکان مشکل دارند، در همین راستا به همت خیرین عملیات ساخت همراه‌سرای این بیمارستان با یازده واحد در سه طبقه آغاز شد که هم اکنون بیش از ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رییس مجمع خیرین سلامت ملایر ادامه داد: این همراه‌سرا با ارائه امکانات رفاهی مناسب همچون محل اقامت، پذیرایی و استراحت، به همراهان بیماران کمک می‌کند تا در طول دوره بستری بیمار خود، با آسایش و آرامش بیشتری در کنار او باشند.

آذرهمایون گفت: طرح‌های خیّرساز درمانی دیگری همچون بخش دیالیز بیمارستان امام حسین(ع)، بازسازی بخش ICU و CCU و اورژانس بیمارستان مهر، اورژانس بیمارستان دکتر غرضی، ساختمان اداری بیمارستان دکتر غرضی و چند پایگاه فوریت‌های پزشکی و بازسازی برخی از مراکز بهداشتی توسط خیرین سلامت این شهرستان احداث شده است.

صدور ۸۱۵ کارت اهدای عضو در ملایر

وی با تاکید بر اینکه نیازهای درمانی از سوی مجمع خیرین سلامت به خیّران و نیکوکاران اعلام می‌شود تا بر اساس نیاز، کمک‌های خیرین در راه رفع مشکلات و نیازهای درمانی هزینه شود، افزود: هدف اصلی مجمع خیرین سلامت، تشویق و ترغیب مردم خیر برای سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت است.

رئیس مجمع خیرین سلامت ملایر اهدای عضو را یکی از اقدامات مهم در راستای کمک به بیماران نیازمند برشمرد و اظهار کرد: در همین راستا مجمع خیرین سلامت نسبت به صدور کارت اهداص عضو و تشیق و ترغیب مردم گام برمی‌دارد که تاکنون موفق به صدور ۸۱۵ کارت اهدای عضو شده‌ایم.

آذرهمایون با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۲ مورد اهدای عضو داشتیم، ادامه داد: فرهنگ اهدای عضو در این شهرستان نسبت به گذشته ترویج پیدا کرده و در هر بیمارستان یک پرستار سفیر اهدای عضو داریم و تاکنون تعداد قابل توجهی از خانواده‌های بیماران مرگ مغزی برای اهدا عضو قانع شده‌اند.

به گفته وی؛ حدود ۳۰ هزار بیمار در سطح کشور منتظر دریافت اعضای اهدایی از سوی بیماران مرگ مغزی هستند، این در حالیست که در طول روز به‌طور میانگین هر ۲ ساعت یک نفر از این بیماران فوت می‌کند.

پنجمین جشنواره غذا با هدف کمک به بیماران

رئیس مجمع خیرین سلامت ملایر ایجاد قطعه نام‌آوران در آرامستان بهشت هاجر ملایر توسط شهرداری، برگزاری همایش سالانه اهدا کنندگان عضو و تجلیل از خانواده‌های آنان را از جمله اقدامات لازم در راستای اشاعه فرهنگ اهدا عضو عنوان کرد و افزود: مجمع خیرین سلامت با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر، قطعه مجزایی را در بهشت هاجر ملایر برای بیماران اهداکننده عضو در نظر گرفته و تمام هزینه‌های کفن و دفن رایگان است.

آذرهمایون یادآور شد: همچنین پارک «نفس» با هدف تجلیل از اهداکنندگان عضو و فرهنگ‌سازی در این زمینه با پیگیری مجمع خیرین سلامت توسط شهرداری ملایر، در محل جاده سلامت در دست احداث است.

وی در ادامه از برپایی جشنواره غذا به کمک بانوان خیّر عضو مجمع خیرین سلامت خبر داد و گفت: امسال پنجمین جشنواره غذا ۱۴ شهریورماه با ۶۰ غرفه برگزار می‌شود و درآمد حاصل از فروش غذاها در اختیار واحد مددکاری قرار می‌گیرد و این درآمد برای درمان بیماران نیازمند صعب الاعلاج و سرطانی هزینه می‌شود.

رئیس مجمع خیرین سلامت ملایر یادآور شد: سال گذشته درآمد حاصل از فروش غذاها در جشنواره غذا پنج میلیارد ریال بود که امیدواریم امسال از محل فروش غذاها، میزان درآمد و کمک به بیماران سخت درمان افزایش یابد.

آذرهمایون همچنین به فعالیت واحد مددکاری مجمع با حضور کارشناسان خبره اشاره و بیان کرد: این واحد بیماران نیازمند سرطانی و صعب‌الاعلاج را شناسایی می‌کند و مجمع با پرداخت وام بلاعوض تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال و وام قرالحسنه تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال به این بیماران در روند درمانی و بهبودی به آنان کمک می‌کند.

وی تهیه و توزیع سبدهای کالا در مناسبت‌های مختلف را از دیگر اقدامات مجمع خیرین سلامت برای بیماران نیازمند عنوان کرد و ادامه داد: کمیته پرستاری از همکاران داوطلب پرستار تشکیل شده که به منازل مراجعه و نسبت به تعویض پانسمان و تزریق آمپول و سرم این بیماران اقدام می‌کنند.

به گزارش ایرنا؛ مجمع خیرین سلامت ملایر سال ۱۳۹۱ تاسیس و فعالیت خود را آغاز کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha