راهپیمایی مردم ونزوئلا در حمایت از صلح و پیروزی مادورو در انتخابات

تهران- ایرنا- کارمن ملندز معاون رئیس حزب حاکم متحد سوسیالیست ونزوئلا خبر داد که مردم این کشور عصر شنبه در حمایت از صلح و پیروزی نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا در انتخابات ۲۸ جولای (۷ مرداد) در کاراکاس و بیش از ۱۰۰ شهر این کشور به خیابان‌ها آمده و راهپیمایی برگزار کردند.

به گزارش بامداد یکشنبه به نقل از خبرگزاری تاس، معاون رئیس حزب حاکم متحد سوسیالیست ونزوئلا، گفت: حدود ۶ هزار پلیس و سرباز گارد ملی بولیواری برای حفظ نظم عمومی و خنثی کردن طرح گروه‌های راست افراطی برای آغاز موج خشونت در کاراکاس مستقر بودند.

راهپیمایی چند هزار نفری در حمایت از صلح و پیروزی نیکلاس مادورو رئیس‌جمهور فعلی ونزوئلا در جریان انتخابات ریاست جمهوری این کشور در تاریخ ۲۸ جولای (۷ مرداد) در کاراکاس به طور زنده از تلویزیون ونزوئلا پخش شد.

به نوشته خبرگزاری تاس، مردم از تمام مناطق پایتخت ونزوئلا به این راهپیمایی پیوستند و از صلح و مادورو حمایت کردند. همچنین بیش از ۱۰ هزار دوچرخه‌سوار نیز در این مراسم شرکت داشتند.

راهپیمایی حامیان مادورو در پایتخت ونزوئلا با تجمع در مقابل کاخ ریاست جمهوری میرافلورس به پایان رسید.

به گزارش ایرنا، پس از اینکه لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا رئیس جمهور برزیل و گوستاوو پترو رئیس جمهور کلمبیا خواستار برگزاری مجدد انتخابات ریاست جمهوری در ونزوئلا شده بودند، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نیز روز پنجشنبه (به وقت محلی) خواستار برگزاری مجدد انتخابات ریاست جمهوری در این کشور شد.

این در حالی است که کاخ سفید ساعاتی بعد از این اظهار نظر بایدن، از موضع رئیس جمهور آمریکا درباره برگزاری مجدد انتخابات ریاست جمهوری در ونزوئلا عقب‌نشینی و در بیانیه‌ای اعلام کرد: رئیس جمهور داشت درباره بی اساس بودن ادعای پیروزی نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا در انتخابات ۲۸ جولای (۷ مرداد) در این کشور سخن می‌گفت.

در بیانیه کاخ سفید آمده است: ایالات متحده خواستار احترام گذاشته شدن به اراده مردم ونزوئلا و آغاز بحث درباره بازگشت به هنجاهاری دموکراتیک در این کشور است.

۲۸ ژوئیه ۲۰۲۴ (۷ مرداد ۱۴۰۳) انتخابات ریاست جمهوری در ونزوئلا با نامزدی «نیکلاس مادورو» و دیپلمات کهنه‌کار «ادموندو گونزالس» نماینده جریان اپوزیسیون برگزار شد؛ انتخاباتی که در آن مادورو که از سال ۲۰۱۳ و پس از فوت سلف خود «هوگو چاوز» قدرت را در دست دارد، با ۵۱ درصد آرا به پیروزی رسید. براساس اعلام شورای انتخابات ملی ونزوئلا، گونزالس با کسب ۴۴.۲ درصد آرا در جایگاه دوم قرار گرفت.

پس از اعلام نتایج اولیه از سوی شورای انتخابات بود که معترضان به رهبری «ماریا کورینا ماچادو» نفر اول گروه مخالف ونزوئلا نتیجه انتخابات را رد کرده و مدعی شدند، گونزالس با ۷۳.۲ درصد آرا به یک پیروزی قاطع دست پیدا کرده و از آن پس شورش‌های خیابانی خشونت‌آمیز در کاراکاس و چند شهر مهم دیگر ونزوئلا آغاز شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha