۱۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱:۴۵
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85583444
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ونزوئلا احزاب مخالف را به خرابکاری در نیروگاه ها و سیستم توزیع برق  متهم کرد

تهران-ایرنا- دولت ونزوئلا روز جمعه احزاب مخالف را عامل قطعی برق گسترده در ایالت های مختلف این کشور دانست.

به گزارش بامداد شنبه ایرنا از "نیوزویک"دولت نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا علت قطعی برق گسترده را «خرابکاری الکتریکی» از سوی احزاب مخالف عنوان کرد.

فردی نانز وزیر ارتباطات ونزوئلا در بیانیه ای که در تلگرام منتشر کرد، گفت: "هیچ کس آرامش و رفاه مردم ونزوئلا را از آنها نخواهد گرفت. "

خبرگزاری رویترز به نقل از شاهدان گزارش داد که حدود ساعت ۱ بعد از ظهر به وقت محلی روز جمعه، برق در برخی از بخش‌های شهر غربی ماراکایبو، شهر مرکزی والنسیا، شهر شرقی پورتو اورداز و کاراکاس پایتخت ونزوئلا بازگشته است.

دیوسدادو کابلو، وزیر کشور ونزوئلا، صبح جمعه به تلویزیون این کشور گفت که برق به تدریج باز خواهد گشت و پایتخت اولین شهری خواهد بود که برق آن وصل می شود.

به گزارش ایرنا، دیوسدادو کابِیو (Diosdado Cabello) وزیر کشور ونزوئلا در گفت‌وگوی تلفنی با شبکه تلویزیونی دولتی وی‌تی‌وی (VTV) تصریح کرد: امشب در ساعت ۱۹: ۱۶ به وقت محلی یک حمله تروریستی به خدمات برق ملی رخ داد و ایالت‌های تاچیرا، مِریدا، باریناس، زولیا، فالکون، نوئِبا اسپارتا و تا حدودی بخش‌های لا گوایرا، میراندا و کاراکاس را تحت تاثیر قرار داد.

دولت ونزوئلا بارها خرابکاری علیه سیستم برق این کشور با هدف ایجاد بی‌ثباتی را محکوم کرده است.

در مارس ۲۰۱۹، جدی‌ترین و گسترده‌ترین حمله علیه سیستم برق ونزوئلا رخ داده بود که طی آن کل قلمرو این کشور حوزه کارائیب تحت تاثیر آن حمله قرار گرفته بود.

انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا، در تاریخ ۲۸ ژوئیه (هفتم مرداد ماه) با مشارکت ۶۰ درصدی و در فضایی آرام برگزار شد. اگر چه ۱۰ نامزد در این رویداد سیاسی به رقابت با یکدیگر پرداختند، نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری مستقر سوسیالیست و ادموندو گونزالس اوروتیا دیپلمات سابق و نامزد اصلی مخالفان دولت، به عنوان رقبای اصلی در برابر یکدیگر قرار گرفتند.

نتایج اولیه که در نخستین ساعات بامداد هشتم مرداد اعلام شد، کسب ۵۱.۲ درصد آرا از سوی مادورو را تایید کرد و سه روز بعد، شورای ملی انتخابات ونزوئلا بر اساس شمارش ۹۷ درصد آرا، از پیروزی نامزد سوسیالیست با کسب ۵۲ درصد آرا و شکست گونزالس با کسب ۴۳ درصد آرا خبر داد.

اعلام نتایج از سوی اپوزیسیون ونزوئلا رد شد و حامیان بین‌المللی این جریان راستگرای افراطی از جمله آمریکا و قدرت‌های غربی نیز به شدت واکنش نشان دادند.


اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha