۲۸ مرداد ۱۴۰۳، ۸:۱۸
کد خبر: 85571213
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تردد ۲۰۶ هزار نفر از مرز مهران در شبانه‌روز گذشته

ایلام - ایرنا - معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام از تردد ۲۰۶ هزار نفر از مرز مهران در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: در حال حاضر موج بازگشت زوار به کشور در پایانه شهید "حاج قاسم سلیمانی" آغاز شده است.

"محمدسبحان حسنی" روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه از ابتدای ماه صفر تا کنون یک میلیون و ۳۱۸ هزار تردد از مرز بین المللی مهران ثبت شده است، اظهار کرد: با توجه به آغاز موج برگشت زوار، شرایط و امکانات لازم برای تسهیل در تردد زوار در مرز مهران( ورود و خروج) فراهم است.

وی با اشاره به اینکه از شب گذشته موج دوم بازگشت زوار اربعین از طریق مرز مهران به کشور افزایش یافته است، یادآور شد: زوار با مدیریت سفر خود در ساعت‌های خنک شبانه روز به ویژه شب‌ها و صبح‌ها بیشترین میزان تردد را در این زمان‌ها ثبت کرده‌اند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام تصریح کرد: اتوبوس‌های درون شهر برای جابجایی زوار از میدان اربعین مرز مهران تا پایانه مسافری پایانه برکت( شهید رئیسی) در طول شبانه روز فعالیت دارند و زوار پس از مراجعه به پایانه برکت با استفاده از ناوگان اتوبوسی به مقاصد خود عزیمت می‌کنند.

به گزارش ایرنا، "محمدجمیل المیاحی" استاندار واسط عراق از تمام زائران درخواست کرد برای کاهش شدت شلوغی در کربلا، مدت سفر خود را مدیریت و کوتاه‌تر کنند.

موج دوم تردد زائران اربعین حسینی از مرزهای کشور به ویژه مرز مهران آغاز شده و بر اساس آخرین آمار سامانه ترددشمار از ابتدای ماه صفر بیش از ۳۱ میلیون تردد وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی استان‌های مرزی ثبت شده است.

مرز مهران کانون اصلی تردد زوار اربعین حسینی و عتبات عالیات در طول سال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha