۲۸ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۲۲
کد خبر: 85571348
T T
۹ نفر

برچسب‌ها

۵۲ دستگاه ماینر غیرمجاز در قشم خاموش شد

۲۸ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۲۲
کد خبر: 85571348
۵۲ دستگاه ماینر غیرمجاز در قشم خاموش شد

قشم - ایرنا - فرمانده انتظامی شهرستان قشم از کشف و خاموش شدن ۵۲ دستگاه ماینر غیرمجاز ارز دیجیتال طی عملیات ماموران پلیس امنیت اقتصادی این شهرستان مرزی در یک منزل مسکونی روستایی خبر داد.

سرهنگ علی اکبر مرادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی این فرماندهی با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی از دپو و بهره برداری تعدادی دستگاه استخراج ارز دیجیتال غیر مجاز در یکی از روستاهای این شهرستان مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.

وی ادامه داد: ماموران پس از هماهنگی قضایی در بازرسی از این منزل روستایی ۵۲ دستگاه ماینر قاچاق را که به صورت غیرمجاز در حال استخراج ارز دیجیتال بودند را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان قشم با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان، ارزش دستگاه های ماینر کشف شده ۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این رابطه یک متهم شناسایی و برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

سرهنگ مردادی اضافه کرد: مبارزه بی امان با قاچاق کالا و ارز و برخورد با مجرمان اقتصادی یکی از اولویت کاری پلیس در این شهرستان مرزی است و قشموندان می توانند در صورت اطلاع از چنین مواردی مراتب را از طریق شماره ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

پول مجازی (بیت کوین) پیش از این با استفاده از رایانه‌های خانگی تولید می‌شد اما در سال‌های اخیر، دستگاه‌ مخصوص تولید آن (ماینر) ساخته شد که واردات و استفاده از آنها در ایران غیرمجاز است.

استخراج ارزهای دیجیتال به خصوص نوع بیت‌کوین نیاز به مصرف بالای برق دارد به گونه‌ای که برای استخراج هر واحد بیت‌کوین نیاز به ۷۲ مگاوات ساعت برق است و بسیاری از سودجویان در ایران به استخراج ارز دیجیتال با برق ارزان اقدام می‌کنند در حالی که ارز دیجیتال تولید شده با این شیوه به بالاترین نرخ در جهان خرید و فروش می‌شود.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha